دنیای‌اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: تمام کارهایی که می‌توان از دل آنها شغل ایجاد کرد، باید شناسایی شوند و برای تحقق این کار باید هم در کرمانشاه و هم در شهرها و بخش‌های استان کار ضربتی صورت گیرد. ابراهیم رضایی بابادی در جلسه شورای برنامه‌ریزی، با تاکید بر این نکته که مجموعه مدیریت استان روی بیکاری حساس است، افزود: معتقدم که شورای اشتغال بخش‌ها و دهستان‌ها هم تشکیل شود چون آنها بهتر می‌دانند ظرفیت‌ها و خلأ‌های منطقه خودشان را شناسایی کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه همه موارد پیمانکاری اداره‌ها و نهادهای دولتی باید به پیمانکاران کرمانشاهی داده شود و پیمانکاران هم باید تمام مواد مورد نیازشان را از داخل استان تهیه کنند، گفت: باید این فرهنگ جا بیفتد که از نیروهای استان و کالاهایی که در استان تولید می‌شود حمایت کنیم تا به کاهش بیکاری کمک کند.

وی اظهار کرد: معتقدم در بسیاری موارد از خیلی از استان‌های دیگر شرایط بهتری داریم و ظرفیت‌های زیادی در این استان دیده می‌شود که باید به‌طور کامل از آنها استفاده کنیم، علاوه‌بر آن باید تجربیات دیگر استان‌ها را در کرمانشاه به‌کار بگیریم.

وی در پایان اظهار کرد: یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند به کاهش بیکاری استان کمک کند بحث برون‌سپاری‌ها است که باید بسیاری از کارهای دولتی را برون سپاری کنیم تا نیروهای اجتماعی بیایند و آنها را انجام دهند.