دنیای‌اقتصاد، همدان، مجیدملکیان: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: فاز نخست شهرک فناوری همدان در هفته دولت امسال افتتاح و عملیات اجرایی فاز دوم نیز همزمان با آن کلنگ‌زنی ‌می‌شود. کیوان گردان افزود: تنها مجوز راه‌اندازی هفت شهرک فناوری در کشور داده شده که چهارمین شهرک فناوری توسط همدان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهار کرد: پنج طرح با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان همدان افتتاح می‌شود که این طرح‌ها شامل تصفیه خانه شهرک صنایع غذایی بهار، تصفیه خانه شهرک صنعتی ملایر، راه دسترسی و عملیات اجرایی آسفالت‌ریزی شهرک صنایع غذایی بهار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان تصریح کرد: در این هفته همچنین مرکز خدمات کسب و کار استان همدان با هشت میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد که در این مرکز با استقرار ۴۰ مشاور در عرصه‌های مالیاتی، صادراتی، مهندسی، کنترل کیفیت، محیط‌زیست، حسابداری و غیره خدمات مشاوره تخصصی به صنعتگران استان و کشور داده می‌شود تا میزان بهره‌وری و کارآیی آنها افزایش یابد.

گردان با تاکید بر اینکه مجموعه شهرک‌های صنعتی استان تبدیل به یک کارگاه بزرگ برای توسعه زیرساخت‌ها شده‌اند، بیان کرد: ۲۸ ناحیه و شهرک صنعتی مصوب برای استان همدان تعریف شده که اکنون ۲۰ مورد از آنها فعال شده‌اند و سه شهرک و ناحیه دیگر نیز برای جذب سرمایه‌گذار آماده شدند.

وی تصریح کرد: سال گذشته نسبت به سال ۹۱ بیش از ۳۰۰ درصد در بحث شهرک سازی و خدمت به شهرک‌های صنعتی استان رشد داشتیم و شرکت شهرک‌های صنعتی استان از منابع داخلی برای عمران و آبادانی، فراهم کردن زیرساخت‌ها و استقرار تصفیه‌خانه‌ها هزینه کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان ابراز کرد: عملیات اجرایی تصفیه خانه شهرک بوعلی بعد از ۱۰ سال پیگیری امسال آغاز شد و اکنون با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

تاکید استاندارکرمانشاه بر شناسایی ظرفیت‌های اشتغال

دنیای‌اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: تمام کارهایی که می‌توان از دل آنها شغل ایجاد کرد، باید شناسایی شوند و برای تحقق این کار باید هم در کرمانشاه و هم در شهرها و بخش‌های استان کار ضربتی صورت گیرد.

ابراهیم رضایی بابادی در جلسه شورای برنامه‌ریزی، با تاکید بر این نکته که مجموعه مدیریت استان روی بیکاری حساس است، افزود: معتقدم که شورای اشتغال بخش‌ها و دهستان‌ها هم تشکیل شود چون آنها بهتر می‌دانند ظرفیت‌ها و خلأ‌های منطقه خودشان را شناسایی کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه همه موارد پیمانکاری اداره‌ها و نهادهای دولتی باید به پیمانکاران کرمانشاهی داده شود و پیمانکاران هم باید تمام مواد مورد نیازشان را از داخل استان تهیه کنند، گفت: باید این فرهنگ جا بیفتد که از نیروهای استان و کالاهایی که در استان تولید می‌شود حمایت کنیم تا به کاهش بیکاری کمک کند.

وی اظهار کرد: معتقدم در بسیاری موارد از خیلی از استان‌های دیگر شرایط بهتری داریم و ظرفیت‌های زیادی در این استان دیده می‌شود که باید به‌طور کامل از آنها استفاده کنیم،

علاوه‌بر آن باید تجربیات دیگر استان‌ها را در کرمانشاه به‌کار بگیریم.

وی در پایان اظهار کرد: یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند به کاهش بیکاری استان کمک کند بحث برون‌سپاری‌ها است که باید بسیاری از کارهای دولتی را برون سپاری کنیم تا نیروهای اجتماعی بیایند و آنها را انجام دهند.