دنیای‌اقتصاد، بندرعباس: با تلاش همه‌جانبه جامعه دریایی و بندری، مدت زمان انتظار کشتی‌های تجاری در لنگرگاه بندر شهید رجایی در آستانه هفته دولت امسال به صفر رسید. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مجتبی خوش‌نیت، معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر افزود: طی ۱۰ روز گذشته میزان عملیات ترمینال‌های کانتینری بندر شهید رجایی از ۳۷ هزار و ۷۵۰ TEUکانتینر به ۴۰ هزار و ۳۴۸ TEUکانتینر افزایش یافته است.

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان درخصوص تاثیرات و مزایای صفر شدن لنگرگاه برای اقتصاد ملی خاطرنشان کرد: این دستاورد بزرگ زمینه ساز توسعه فعالیت‌های صادراتی، وارداتی، ترانزیتی و ترانشیپی این بندر خواهد شد و بندر شهید رجایی در مسیر تبدیل به یک بندر کانونی و مادر، گام‌های رو به پیشرفتی بر می‌دارد.

این مقام مسوول تصریح کرد: متوسط زمان عملیات تخلیه و بارگیری کشتی‌های کانتینری در بندر شهید رجایی طی ۱۰روز گذشته از ۷۱ ساعت به ۴۱ ساعت کاهش یافته است و این روند همچنان در حال بهبود و کاهش است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از کل عملیات تخلیه و بارگیری تجاری کشور در بنادر هرمزگان صورت می‌گیرد، گفت: سهم بندر رجایی به تنهایی از این میزان حدود ۵۵درصد است.