دنیای‌اقتصاد، زنجان: استاندار زنجان از مشخص شدن اجرای چند پروژه در استان برای استفاده از محل منابع فاینانس خبر داد و گفت: اگر منابع در نظر گرفته شده این پروژه‌ها از جمله سد مشمپا جذب شوند می‌توان به جذب ۶۰۰ میلیون دلار از منابع فاینانس امیدوار بود.

جمشید انصاری با بیان اینکه پروژه‌های شهرستانی مشمول ماده ۱۸۰ قانون پنجم توسعه کشور به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معرفی می‌شوند تا با شاخص‌های موجود تطبیق داده شود، بهره‌برداری در ۶ ماه نخست سال آینده را نخستین شرط توزیع اعتبارات مربوط به ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه کشور دانست و افزود: تنها یک پروژه به شرط تامین اعتبار ۵۰ درصدی آن دیگر شاخص مورد نظر برای تخصیص بودجه منابع ماده ۱۸۰ است.

انصاری با تاکید بر نقش موثر فاینانس در توسعه استان عنوان کرد: مجلس اجازه استفاده دولت از منابع فاینانس را با برش استانی داده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان تاکنون هیچ استفاده‌ای از منابع فاینانس نکرده، ادامه داد: با تکلیف قانونی مجلس بر دولت سهم استان از منابع فاینانس ۷۷۰ میلیون دلار معادل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است. به گفته انصاری، نیروگاه شماره یک زنجان و سد مشمپا پروژه‌هایی هستند که از منابع فاینانس استفاده می‌کنند. وی با اعلام اینکه رقمی بالغ بر ۲۵۰ میلیون یورو از محل فاینانس برای نیروگاه شماره یک زنجان در نظر گرفته شده، عنوان کرد: این مبلغ از منابع فاینانس کشور چین تامین می‌شود. انصاری، به موافقت شورای اقتصاد با تزریق منابع فاینانس به پروژه سد مشمپا زنجان اشاره کرد و گفت: متناسب با اقدامات انجام شده در این سد می‌توان ۵۰۰ میلیون دلار از منابع مورد نیاز را از فاینانس تامین کرد.