دنیای‌اقتصاد، اصفهان، علیرضا پویانسب: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ردیف بودجه تعیین شده برای اجلاس بین‌المللی میراث معنوی ناملموس و جشنواره کودک در سال‌جاری ۳ میلیارد تومان تعیین شده است. اصغر آذربایجانی با بیان اینکه مشارکت و اطمینان‌بخشی به مردم درخصوص اجرای برنامه‌های درست فرهنگی موثرترین راه برای اهداف والای مسوولان فرهنگی است، اظهار کرد: در این راستا ضروری است که مسوولان مدیریت شهری به این مهم توجه بیشتری داشته باشند. وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری در حوزه فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: شورای اسلامی شهر اصفهان با تدوین منشور شورای شهر در حوزه فرهنگ هدف‌گذاری خوبی در راستای برنامه‌ریزی برای حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی انجام داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ۲۴ هدف‌گذاری در بخش فرهنگی در شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: هدف‌گذاری در ۱۵ بخش اجتماعی و ۱۲ بخش ورزشی نیز در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان صورت گرفته است.

آذربایجانی افزایش اعتبارات فرهنگی در بودجه سال جاری را از برنامه‌های صورت گرفته در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد پردیس‌های سینمایی در سه نقطه از شهر اصفهان نیز از دیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته در کمیسیون فرهنگی شورای چهارم در ۹ ماه اخیر بوده است. وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری موزه دفاع مقدس اصفهان راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان ایجاد طرح مطالعاتی خانه شهید در محلات را برای خانواده‌هایی که بالای سه نفر شهید داشته باشند نیز در دستور کار قرار داده است. رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان به اجباری کردن طرح پیوست سلامت برای تمام پروژه‌های شهرداری اشاره و بیان کرد: همچنین طرح‌هایی که دارای بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی هستند باید نیم درصد از اعتبار خود را به بخش تبلیغات و فرهنگی طرح اختصاص دهند.

آذربایجانی با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی میراث معنوی و بیست و هشتمین جشنواره ملی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مهر ماه در اصفهان نیز گفت: در بودجه سال جاری شهرداری اصفهان ۳ میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری این دو برنامه بین‌المللی اختصاص داده است.