دنیای‌اقتصاد، سنندج، اسرین مقصودی: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: گازرسانی به ۲۴ روستای دیواندره در حال اجرا است و امیدواریم تا پایان سال عملیات گازرسانی به این روستاها به اتمام برسد. سیدامیر رضوی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۶ روستای دیواندره گازدار شده است، افزود: با احتساب این ۲۴ روستا در مجموع ۸۰ روستای این شهرستان از نعمت خدادادی گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: اجرای گازرسانی به این تعداد روستا در قالب ۸ طرح به پیمانکار واگذار شده و هم‌اکنون در حال اجرا است و در کل نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت کار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع‌های روستایی وزیر، هیجان، قزگه، مرادقلی، بایزیدآباد، پاپاله، شالیش و آفکند، ۸ پروژه گازرسانی در دست اجرا را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه افزود: با گازدار شدن این ۲۴ روستا تعداد ۱۶۸۳ خانوار به میزان ۷۲۸۶ نفر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

رضوی در پایان هزینه گازرسانی به این ۲۴ روستا را ۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اواخر سال گذشته نیز در قالب همین پروژه‌ها سه روستای هیجان، تازه‌آباد هیجان و قالوجه دره از توابع شهرستان دیواندره با جمعیتی بالغ بر ۷۳۱ نفر تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.