آغاز پرواز از فرودگاه سنندج به تهران

دنیای‌اقتصاد، سنندج، فرزاد نویدی: با پیگیری‌های عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان و گروه سرمایه‌گذاری کیاپرواز، پروازهای روزانه شرکت هواپیمایی «قشم ایر» از روز شنبه ۱۴ تیر در مسیر تهران - سنندج - تهران برقرار می‌شود. فرزاد صمدنژاد، مدیرعامل شرکت کیاپرواز سنندج گفت: رایزنی‌های فراوانی با چند شرکت هواپیمایی، برای فعال کردن پروازهای فرودگاه سنندج انجام دادیم که در نهایت موفق شدیم با شرکت قشم ایر قرارداد یکساله منعقد کنیم.

وی اظهار کرد: پروازهای هواپیمایی قشم ایر در مسیر تهران - سنندج - تهران از روز شنبه ۱۴ تیر در مراسمی رسمی با حضور مسوولان استان کردستان آغاز می‌شود. وی در مورد ساعات پروازهای شرکت قشم ایر در طول هفته گفت: در تمام طول هفته از شنبه تا جمعه هر روز پرواز از ساعت ۱۶ از تهران به مقصد سنندج و ۱۷ و ۵۰ دقیقه از سنندج به تهران انجام می‌شود. صمدنژاد تمام پروازهای شرکت هواپیمایی قشم ایر را در نوبت عصر دانست و گفت: رایزنی‌هایی را نیز برای تغییر این ساعات آغاز کرده و به‌زودی نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در مورد پروازهای صبح شرکت آسمان فرودگاه سنندج نیز گفت: پرواز روزهای شنبه، یکشنبه و پنج‌شنبه فعلا به صورت موقت ابطال شده و هم‌اکنون در بقیه روزها پرواز از مقصد تهران - سنندج - تهران برقرار است. به گفته وی در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه پرواز تهران به مقصد سنندج ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح انجام و برگشت آن نیز ساعت ۷ صبح است و در روز جمعه این پرواز ساعت ۵ و۳۰ دقیقه از تهران به سنندج و برگشت آن نیز ساعت ۷ انجام می‌شود. وی به‌دلیل وقفه به‌وجود آمده در پروازهای چند ماه اخیر فرودگاه سنندج از مردم کردستان عذرخواهی کرد و گفت: این وقفه خارج از اراده شرکت کیا پرواز بود و تلاش داریم در حد وسع و توان خود، به‌منظور ارائه خدمات به مردم استان کردستان تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت کیا پرواز سنندج اظهار کرد: تا نیمه اول مرداد امسال نیز شبکه کنترل و رزرواسیون آنلاین کیا پرواز را به مراجعان و مسافران این استان ارائه می‌کنیم. صمدنژاد اضافه کرد: همچنین به‌زودی برنامه پروازهای روزانه سوم و همچنین پروازهای مستقیم در مسیر کیش - سنندج - کیش نیز به مردم استان کردستان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در مورد تعطیلی پروازهای فرودگاه سنندج گفت: شرکت آسمان خدمت بزرگی به استان کردستان کرد و در سال‌های اخیر پروازهای خوبی در این استان برقرار کرد، اما به‌دلیل مشکلات ناشی از تحریم نتوانست به خدمات‌دهی خود در کردستان ادامه دهد. وی گفت: شرکت آسمان از ۱۸ فروند هواپیمای فوکری که در اختیار دارد تنها ۲ فروند آن توان پرواز دارد و بقیه به‌دلیل شرایط تحریم قادر به پرواز نیست. وی در مورد پروازهای شرکت ماهان نیز گفت: تعهدات این شرکت زمانی که به اتمام رسید دیگر تمدید نشد و موجب شد پروازها متوقف شود.صمدنژاد از تلاش‌های استاندار کردستان و معاونانش برای از سرگیری پروازهای فرودگاه سنندج قدردانی کرد و گفت: با شرکت هواپیمایی قشم ایر قرارداد یکساله منعقد شده است و امیدواریم با استقبال خوب مردم استان بتوانیم قرارداد این شرکت را هر ساله تمدید کنیم.وی گفت: هواپیماهای شرکت قشم ایر از نوع جت با ۱۰۰ نفر ظرفیت و متناسب با شرایط کوهستانی استان کردستان است. وی گفت: در استان کردستان به اندازه کافی مسافر وجود دارد و در صورت برقراری روزانه پروازها تعداد مسافران نیز افزایش می‌یابد. ۶ ماه بعد از قطع پروازهای شرکت ماهان در فرودگاه سنندج، شرکت هواپیمایی آسمان نیز از ابتدای خرداد سال جاری، پروازهای خود را در این فرودگاه به نصف کاهش داد. آسمان به‌عنوان تنها شرکت هواپیمایی که از چند سال قبل روزانه یک پرواز رفت و برگشت تهران - سنندج - تهران داشت به‌دلیل آنچه مسوولان این شرکت کمبود هواپیما اعلام می‌کنند از اول خرداد امسال، سه مورد از پروازهای هفتگی خود را در فرودگاه سنندج تعطیل کرده است.