دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: استاندار آذربایجان غربی گفت: به‌زودی طرح الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو تقدیم شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور می‌شود. قربانعلی سعادت افزود: برای الحاق این شهرستان به منطقه آزاد ماکو پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و به همین منظور دلایل توجیهی این طرح به زودی تقدیم شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری و تجاری شهرستان چالدران نیز گفت: باید زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی و تجاری و بهره‌گیری از پتانسیل‌های بالای شهرستان چالدران در حوزه‌های مختلف فراهم شود. سعادت اضافه کرد:چالدران هرساله به علت وقوع سیلاب دچار خسارات جدی می‌شود که برای جلوگیری از آسیب‌های وقوع سیلاب در این شهرستان، مطالعات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایمن‌سازی، احداث سد و اجرای طرح‌های آبخوان داری و آبخیزداری انجام می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تبدیل شدن سیه چشمه از بخش به شهرستان در سال‌های گذشته گفت: از آن زمان تاکنون شاهد توسعه و پیشرفت‌های چشمگیری در شهرستان سیه چشمه هستیم اما این توسعه کافی و راضی کننده نیست و باید تداوم یابد. استاندار آذربایجان غربی همچنین برلزوم گسترش صنایع دستی به‌خصوص فرش بافی در شهرستان سیه چشمه تاکید کرد و گفت: مردم منطقه می‌توانند از ظرفیت‌ها و استعداد‌های بومی خود مانند صنایع دستی در رشد و توسعه شهرستان استفاده کنند. سعادت توسعه راه‌های مواصلاتی شهرستان چالدران را نیز از جمله اولویت‌های این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: تلاش داریم با جذب سرمایه‌گذاران در زمینه توسعه راه‌های مواصلاتی شهرستان چالدران گام‌های موثری برداریم.

وی فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی در شهرستان سیه چشمه را از دیگر راهکارهای توسعه این شهرستان دانست و گفت: با ایجاد و مساعدت تعاونی‌های مرزنشین تلاش می‌کنیم بازارچه‌های مرزی این شهرستان را فعال‌تر کنیم و انجام مراودات تجاری را رونق بخشیم.