دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: ناظر گمرکات آذربایجان غربی از آغاز تردد کامیون‌ها از گمرک رسمی سرو در مرز ایران و ترکیه از اواخر شهریورماه سال‌جاری خبر داد. میرهاشم سید احمدی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی گمرک سرو توسط ایران افزود: کشور ترکیه نیز در حال اجرای طرح‌های ساماندهی و بهسازی گمرک اسن دره در خاک کشور خود بوده که در صورت اتمام و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم تا آخر شهریور ماه سال‌جاری مشکل عدم تردد کامیون از این مرز نیز رفع و شاهد تردد کامیون‌های باری از این مرز نیز باشیم.

وی با انتقاد از نبود زیرساخت‌های لازم در گمرک رسمی رازی خوی در مرز ایران و ترکیه، ادامه داد: متاسفانه به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها و عدم احداث پل‌های ارتباطی در مسیر تردد این مرز هم‌اکنون عبور و مرور کامیون از این مرز رسمی امکان‌پذیر نبوده و وانت‌ها از این مرز تردد می‌کنند.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی ضمن تاکید بر لزوم تسریع انجام امور در مرز ایران و ترکیه به عنوان یکی از نیازهای ضروری برای توسعه مبادلات تجاری اعلام کرد: اراده جدی مسوولان ایران و ترکیه به‌خصوص مقامات اقتصادی دو کشور در مورد بهبود مناسبات تجاری حتی می‌تواند امکان دستیابی به مبادلات تجاری بالاتر از میزان پیش‌بینی شده را فراهم کند.