دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تونل ضدعفونی با هدف جلوگیری از ورود بیماری‌ها به کشور در مرز ایران با ترکیه در بازرگان آماده بهره‌برداری شد. شهرام دیلمقانی با بیان اینکه این طرح از سال ۸۵ در مرز ایران با ترکیه در بازرگان آغاز شده است، افزود: همزمان با هفته جهاد کشاورزی این تونل ضدعفونی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این تونل، روزانه بیش از ۴۰۰ خودرو در مرز بازرگان ضدعفونی می‌شود، اظهار کرد: برای اجرای این طرح اعتباری، افزون بر ۷۸۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

دیلمقانی مزایای ایجاد این تونل‌‌ها را جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌ها در کشور عنوان کرد و یادآور شد: به این منظور خودروهای ورودی به کشور در بدو ورود در این تونل‌ها کاملا ضدعفونی خواهند شد و به این ترتیب از ورود میکروب یا ویروس‌های بیماری ‌زا از جمله ویروس آنفلوآنزای خطرناک مرغی جلوگیری می‌شود. دیلمقانی با اشاره به اینکه در این تونل‌های مدرن و مجهز کلیه عملیات ضدعفونی خودروها به صورت خودکار و بدون دخالت دست صورت خواهد گرفت، یادآور شد: تونل‌های ضدعفونی در مرزهای سرو و پیرانشهر در دست اجرا است و با رفع مشکلات پیش‌رو به‌زودی آماده بهره‌برداری خواهند شد.