دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: ازآنجا که فولاد خوزستان یکی از شرکت‌های موفق بازار بورس محسوب می‌شود، این بانک برای همکاری با این شرکت برای ورود به عرصه‌های مختلف تامین مواد اولیه و محصولات نوردی آمادگی کامل دارد. حسن معتمدی افزود: این شرکت در مدت ۲۵سال پس از راه‌اندازی، از وابستگی کامل و پراکندگی تکنولوژی به مرحله شکوفایی رسیده و آوازه دستاوردها و پیشرفت‌های آن باعث غرور و افتخار هر ایرانی است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز گفت: این شرکت علاوه‌بر خدمات گسترده در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی، پروژه‌های متعددی را در این زمینه‌ها در دست اجرا دارد. عبدالمجید شریفی افزود: در بخش تخصصی صنعت، رشد چشمگیر تولید فولاد خوزستان ناشی از نگاه ویژه‌ای است که به ارتقای بهره‌وری وجود دارد. وی گفت: اثر مشخص بهبود بهره‌وری در شرکت، رشد ظرفیت تولید اسمی اولیه یک میلیون و ۵۰۰هزار تنی به بیش از دو برابر یعنی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال در زیر سقف و با همان ۶ کوره قوس الکتریکی است که در ابتدا وجود داشت. شریفی به موفقیت درخشان فولاد خوزستان در افزایش ظرفیت کوره‌ها در بخش فولاد‌سازی اشاره و اظهار کرد: به ابتکار کارکنان با تجربه این شرکت و با افزایش بهره‌وری، ظرفیت هرکوره قوس الکتریکی در مرحله نخست از ۲۵۰ هزارتن به ۴۰۰ هزار تن ارتقا یافت سپس این ظرفیت هم اینک به بیش از ۶۰۰ هزار تن در سال رسیده است.

وی اضافه کرد: با روند برنامه‌ریزی شده، امید می‌رود بتوان این ظرفیت را تا پایان سال ۹۵ به افزون بر ۸۰۰ هزارتن به ازای هر کوره رساند. شریفی درباره طرح فولاد شادگان که به تازگی ۶۵درصد سهام آن توسط شرکت فولاد خوزستان خریداری شده نیز گفت: فولاد شادگان یکی از نخستین طرح‌های استانی فولاد خواهد شد که با استفاده از فناوری روز جهان به بهره‌برداری می‌رسد و تصمیم جدی بر این است که با برخورداری از تجربه موجود کارکنان، واحد احیای مستقیم این طرح با ظرفیت یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال آینده به تولید برسد.