دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: با تلاش متخصصان شرکت ملی حفاری و سازندگان داخلی دستگاه‌های حفاری نیمه برقی شرکت ملی حفاری ایران موسوم به نصر به سامانه پیشرفته تمام برقی مجهز شدند و در قالب دکل‌های حفاری فتح در مدار عملیات قرار گرفتند. مدیرعملیات حفاری خشکی واحد شماره سه شرکت ملی حفاری با بیان اینکه آخرین دستگاه نیمه برقی شرکت، دستگاه ۷۵ نصر بود که به ۷۵ فتح ارتقا یافت افزود: این طرح با هدف ارتقای کیفی و افزایش کارآیی دستگاه‌ها با استفاده از توان داخلی اجرا شد.

غلامرضا آل محمود گفت: سازه جدید این دکل نخستین سازه ساخت داخل است که توسط صنعتگران استان خوزستان ساخته شده است. وی افزود: بازسازی، نوسازی و تغییر سامانه دستگاه ۷۵ نصر در مدت پنج ماه انجام شد و هم‌اکنون این دکل در شمار دستگاه‌های سنگین شرکت ملی حفاری قرار گرفته و قابلیت حفاری در چاه‌های توسعه‌ای و توصیفی را دارد. وی توضیح داد: سه نوع دستگاه موسوم به قدر، نصر و فتح در شرکت ملی حفاری ایران در مدار عملیات قرار داشتند که سال گذشته آخرین دستگاه قدر (تمام مکانیکی) برقی شد و امسال نیز با تغییر سامانه این دستگاه، دکل‌های نوع نصر (نیمه برقی) نیز به سامانه پیشرفته برقی تجهیز و در ردیف دستگاه‌های روز آمد (فتح) قرار گرفتند که نقش بسزایی در شتاب بخشی به عملیات حفاری و تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها خواهد داشت.

آل محمود افزود: آزمون میدانی دستگاه حفاری ۷۵ فتح توسط متخصصان شرکت با موفقیت به پایان رسیده و این دستگاه برای حفاری در میدان نفتی اهواز در مناطق نفتخیز جنوب در حال نصب روی لوکیشن است.