دنیای‌اقتصاد، مشهد: در طول سال گذشته، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها، با مراجعه بیش از دو میلیون و ۸۳۲ هزار نفر از هموطنان در سراسر کشور روبه‌رو شدند. معاون امور کتابخانه‌های وابسته به این سازمان با بیان اینکه آمار مراجعان به کتابخانه‌های وابسته به این سازمان در شهرستان‌ها، با حدود ۲۰۰ هزار نفر افزایش نسبت به سال گذشته، به حدود ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار مراجعه رسیده است، اعلام کرد: این آمار بدون در نظر گرفتن تعداد مراجعان کتابخانه‌ مرکزی و ۱۷ کتابخانه‌ وابسته به این سازمان در سطح شهر مشهد است.

مهدی قیصری‌نیک اظهار کرد: کتابخانه مرتضوی رفسنجان و کتابخانه امام‌زاده حسین بن موسی‌الکاظم(ع) در طبس، به ترتیب، بیشترین تعداد مراجعان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی این کتابخانه‌ها را دارای بیش از یک میلیون و ۶ هزار منبع مطالعاتی، اعم از دستنویس‌های کهن، کتاب‌های چاپ‌سنگی و چاپی و منابع دیداری‌شنیداری دانست.

آستان قدس رضوی با در اختیار داشتن ۱۷ کتابخانه وابسته در شهر مشهد و ۲۰ کتابخانه در شهرستان‌ها و یک کتابخانه در کشور هندوستان، یکی از قطب‌های علمی و فرهنگی منطقه به شمار می‌آید که پاسخگوی نیاز بخش عظیمی از پژوهشگران است.