دنیای اقتصاد، کرج، رسول باقری: در سفر یک روزه یک هیات تجاری از کشور کرواسی به استان البرز که به دعوت اتاق بازرگانی ایران صورت گرفت، تفاهم نامه همکاری اقتصادی، تجاری بین اتاق بازرگانی البرز و کرواسی به امضا رسید. به گزارش روابط عمومی اتاق البرز در این دیدار که سفیر جمهوری کرواسی نیز همراه این هیات به استان سفر کرده بود، حسین طوسی، رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: استان البرز یک استان صنعتی است و فعالیت‌های صنعتی زیادی در آن متمرکز شده و بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان سهم عمده‌ای در تولید کشور داشته است.

وی افزود: ملاقات با اعضای هیات بازرگانی کرواسی می‌تواند نقش موثری در گسترش فعالیت‌های تجاری استان البرز و کشور کرواسی داشته باشد و امیدواریم این جلسه آغازگر برقراری ارتباط موثر بین تجار البرز و کشور کرواسی باشد.

طوسی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه طی گفت‌وگوهای به عمل آمده با رئیس اتاق بازرگانی زاگرب زمینه‌های بسیار خوبی برای تبادلات تجاری میان طرفین وجود دارد که امیدواریم با امضای تفاهم نامه مشترک میان اتاق بازرگانی البرز و زاگرب در این خصوص فعالیت کنیم.

رئیس اتاق البرز تاکید کرد: میزهای تخصصی در هفت گروه صنایع غذایی، ICT، نفت و گاز، برق و نیرو، کشتی‌سازی، بانک و سرمایه‌گذاری و صنایع ریلی آماده شده تا کارشناسان و فعالان اقتصادی طرفین به‌صورت رودررو مذاکراتی را برگزار

کنند.

همچنین در این دیدار زلاتان فرولیش رئیس اتاق بازرگانی زاگرب ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی البرز گفت: کرواسی عضو بیست‌وهشتم اتحادیه اروپا است و شرکت‌های ایرانی می‌توانند با همکاری با این کشور به بازار ۵۰۰ میلیون نفری اروپا دسترسی داشته باشند.

فرولیش بیان کرد: کرواسی پلی بین شمال، جنوب و غرب اروپا است و با توجه به قوانین جدیدی که در اتحادیه اروپا و کرواسی به تصویب رسیده امکان همکاری‌های دو کشور بیش از پیش فراهم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرواسی آمادگی کشورش برای مبادلات تجاری بین کرواسی و استان البرز را اعلام کرد.

زلاتان فرولیش اظهار کرد: استان البرز به لحاظ تولیدی و صنعتی دارای ظرفیت‌های خوبی است.

وی گفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی کرواسی و البرز از موثرترین اقداماتی است که می‌توان برای دستیابی به این مهم از آن بهره برد و امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه شاهد همکاری هرچه بیشتر اتاق‌ها باشیم.