دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: استاندار خوزستان گفت: با مطالعات صورت گرفته در بخش ظرفیت‌های توسعه‌ای خوزستان، در صورت محقق شدن شرایط لازم، ۵۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود. عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: وقتی به خوزستان نگاه می‌کنیم حجم سرمایه‌گذاری بعد از انقلاب کم نیست و قبل از آن هم به لحاظ استعداد و استراتژیک بودن منابع و ذخایر نفت، اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است اما بعد از انقلاب شاید در بخش‌های مختلف مثل کشت و صنعت، سدها، توسعه پتروشیمی و همه امکاناتی که تحت عنوان صنعت وجود دارد توجه خاصی صورت گرفته است.

استاندار خوزستان در خصوص هموار کردن راه برای حضور سرمایه‌گذاران در استان خوزستان نیز گفت: کلان‌شهر اهواز به لحاظ امکانات و استعداد دارای وضعیت خوبی است.

مقتدایی عنوان کرد: زیرساخت‌ها و ایجاد زمینه‌ها برای تسهیل سرمایه‌گذاری در استان انجام شده است. بخش امنیت سرمایه‌گذاری نیز تا حدودی تامین شده و یک وحدت رویه در استان شکل گرفته که پیشقراول این کار نیز استانداری است تا کارها به گونه‌ای پیش برود که هیچ‌کس هراسی از مذاکره با مجموعه سرمایه‌گذاری نداشته باشد. وی تصریح کرد: به گرمی دست سرمایه‌گذارانی را که ایجاد اشتغال کرده و امکانات را فراهم می‌کنند، می‌فشاریم. مقتدایی در خصوص ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان نیز گفت: مطالعات جامع و بسیاری در بخش فرصت‌های شغلی به لحاظ صنعت، گردشگری، انرژی و سایر زمینه‌ها انجام شده است. قریب به ۴۷۲ فرصت شغلی در بخش‌های مختلف ظرفیت‌های موجود استان دیده شده است.

وی افزود: برای این فرصت‌های شغلی حدود هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بخش ریالی برای جنبه‌های سرمایه‌گذاری تعیین شده و ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بخش ارزی این فرصت‌های شغلی است که احصا هم شده و نتیجه آن باعث ایجاد ۵۳ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم می‌شود.

مقتدایی توضیح داد: ۹ هزار و ۵۰۰ شغل از این فرصت‌ها در بخش صنعت و معدن، ۱۰ هزار در بخش کشاورزی و حدود ۲۳ هزار نیز در بخش گردشگری داریم که جمع این شغل‌ها بالغ بر ۵۳ هزار خواهد شد.