دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه دیدارهای نوروزی خود با استاندار هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که با حضور معاونان شرکت فولاد هرمزگان در دفتر استاندار برگزار شد، بر لزوم حمایت‌های مسوولان از صنایع مادر تاکید شد. مهندس مرتضی آقاجانی با اشاره به ظرفیت‌های تولید فولاد هرمزگان گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۶۷ هزار تن تختال تولید کردیم و این مقدار در سال‌جاری به یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن افزایش خواهد یافت. مهندس آقاجانی خاطرنشان کرد: باتوجه به سفر ریاست جمهوری در سال گذشته و دیدار ایشان از شرکت فولاد هرمزگان و اعلام تبدیل استان هرمزگان به‌عنوان قطب تولید فولاد کشور، حمایت مسوولان درجهت رفع مشکلات موجود و تحقق تولید ۱۰ میلیون تن تختال را خواستار شد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان کمبود فضای مورد نیاز ایجاد طرح‌های توسعه، تامین مواد اولیه، فراهم کردن زیر‌ساخت‌ها در منطقه ویژه را از جمله مشکلات پیش روی این شرکت برشمرد و تاکید کرد: در صورت عدم رسیدگی به این مشکلات به‌خصوص عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های فولادی احداث شده، دچار مشکل اساسی خواهند شد.

مهندس آقاجانی با اشاره به فعالیت نیروهای بومی در شرکت تصریح کرد: سال گذشته و به‌منظور تکمیل پرسنل موردنیاز، آزمون استخدامی فولاد هرمزگان برگزار شد که پنج هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و در نهایت، تعداد ۳۲۲ نفر از طریق مصاحبه و گزینش علمی جذب این شرکت خواهند شد.

مهندس آقاجانی با اشاره به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ کشور گفت: در سند چشم‌انداز تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برنامه‌ریزی شده که تنها ۲۰ میلیون تن مصرف داخل خواهد شد و مابقی صادر می‌شود.

وی افزود: بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد کارخانه فولادی، استان‌های ساحلی و به‌خصوص استان هرمزگان است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه فولاد هرمزگان با برگزاری سمپوزیوم فولاد ۹۲ دید همگان را نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش فولاد در هرمزگان مثبت کرد، افزود: ما به همه نشان دادیم که می‌شود در این استان سرمایه‌گذاری تولید فولاد کرد و به همین منظور نیز فولاد مبارکه که بزرگ‌ترین شرکت فولادی کشور است، طرح ۵ میلیون تنی نورد خود را در هرمزگان ایجاد خواهد کرد.

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به سهم صنایع در عمران و آبادانی استان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید برای رفع نیازها و مشکلات صنایع تلاش کنند، بدیهی است که رشد صنعت فولاد در سایر زمینه‌ها تاثیر مثبت خواهد داشت. وی از پیشنهاد تخصیص معادن آهک و سنگ‌آهن موجود در استان و همچنین استان‌های همجوار به صنعت استان حمایت کرد و تاکید کرد: پیرو اعلام ریاست‌جمهوری مبنی‌بر رفع مشکلات صنعتگران به‌ویژه شرکت‌های فولادی و تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان، ظرف پنج سال آینده ما نیز در استان تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.