دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: مدیرعامل پالایشگاه تبریز از معرفی این شرکت به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر منطقه آذربایجان خبر داد. مهندس محمدباقر دخیلی با اشاره به اینکه پالایشگاه تبریز از سال ۵۶ با ظرفیت اولیه ۸۰ هزار بشکه در روز راه‌اندازی شده است، افزود: با اجرای طرح‌های ازدیاد ظرفیت، اکنون این رقم به ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت پالایش نفت تبریز هم‌اکنون سهم هفت درصدی از توان تصفیه نفت خام کل کشور را به خود اختصاص داده و تامین بخشی از سوخت مایع مورد نیاز شمالغرب کشور را بر عهده دارد. وی گفت: پالایشگاه تبریز همچنین نفت خام مناطق جنوبی کشور و کشورهای حوزه دریای خزر را از طریق خط لوله دریافت و به محصولات فرآورده‌های نفتی از قبیل گاز مایع، بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، نفتا، گوگرد و خوراک واحدهای قیرسازی و روغن‌سازی تبدیل می‌کند. دخیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه جنبی در محل همایش معرفی برترین شرکت‌های منطقه آذربایجان گفت: در این نمایشگاه تمامی محصولات تولیدی این شرکت و فعالیت‌های زیست‌محیطی انجام شده به معرض نمایش گذاشته شده بود.

مهندس دخیلی در پایان با اشاره به حضور فعال این شرکت در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که طی ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های معتبر خارجی از کشورهای مختلف و تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی برگزار شد، گفت: فعالیت‌های زیست محیطی شرکت پالایش نفت تبریز مورد توجه و استقبال گسترده بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار گرفت.