دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان گفت: ۱۷ طرح با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی مسجد سلیمان تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود. اخلاق محمدیان افزود: در شهرک شماره یک مسجدسلیمان ۵۶ فقره قرارداد واگذاری منعقد شده است که از این میان ۳۲ فقره به بهره‌برداری رسیده است و از این میان تعداد ۲۰ واحد صنعتی فعالند که زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر را فراهم آورده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد زمین‌های این شهرک واگذار شده و برای درخواست‌های جدید با مشکل زمین مواجهیم، افزود: در «شهرک صنعتی مسجدسلیمان یک» تعداد ۱۱ طرح صنعتی به علت عدم پرداخت مطالبات، به تملک بانک‌ها درآمده‌اند و موجب نگرانی مسوولان شهرستان شده‌اند.

محمدیان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان به دنبال راهکار جایگزینی مناسب سرمایه‌گذاری با هماهنگی بانک‌ها برای راه‌اندازی این طرح‌ها است.

وی ادامه داد: در سال گذشته، ۲ طرح از طرح‌های یادشده به متقاضیانی که توانسته‌اند با بانک به توافق برسند واگذار شده و شروع به فعالیت کرده‌اند.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان تصریح کرد: در شهرک صنعتی شماره ۲ مسجدسلیمان نیز ۳۹۷ هکتار زمین داریم که ۱۷۰ هکتار آن به پتروشیمی واگذار شده است و با همکاری مسوولان استان به دنبال حل مشکل زمین پتروشیمی و شرکت آلومینیوم کاوه هستیم تا بتوانند به صورت همجوار با یکدیگر فعالیت کرده و در اشتغال منطقه سهم بسزایی داشته باشند.