دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: نهمین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی جمهوری اسلامی ایران از ۱۸ خرداد ماه به مدت ۴ روز در اربیل کردستان عراق برپا می‌شود. دکتر فاتحی، مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه با اشاره به این خبر اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف افزایش مراودات و مبادلات بازرگانی ایران با کشور عراق و با مشارکت واحدهای تولیدی بازرگانی و خدمات فنی مهندسی در تمام زمینه‌ها و گروه‌های کالایی برگزار خواهد شد.

همزمان اولین نمایشگاه اختصاصی کالا و خدمات فناوری نوین و دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران High-tech نیز برگزار می‌شود. در این نمایشگاه گروه کالاهای مختلف از قبیل صنایع ساختمانی، پتروشیمی نفت و گاز، غذایی، ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزی، خشکبار، فرش و نساجی، لوازم خانگی، کالاها و خدمات فناوری دانش‌بنیان و... به نمایش گذاشته می‌شود.

ایجاد زمینه مناسب برای تبادل اقتصادی فنی و بازرگانی بین صاحبان صنایع و بازرگانان، مذاکرات در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک فعالان اقتصادی بین دوطرف پس از آشنایی با یکدیگر در نمایشگاه، آشنایی بیشتر مشارکت‌کنندگان با نیازها استانداردها و قوانین ‌تجاری، گمرکی کشور عراق و عقد قرارداد فروش کالا بین شرکت‌های ایرانی و طرف عراقی بخشی از دستاوردهای برپایی این نمایشگاه عنوان شده است.