دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت گاز در بخش خانگی، اعلام کرد: این افزایش قیمت از ابتدای سال‌جاری در قبوض گاز اعمال می‌شود. مهندس سید حمید فانی متوسط قیمت هر مترمکعب گاز در سال گذشته در بخش خانگی را ۷۰ تومان اعلام و از افزایش ۲۰ درصدی آن در سال‌جاری خبر داد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در سال‌جاری قیمت گاز در بخش صنعتی نیز ۳۵ درصد و در بخش عمومی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

فانی با اشاره به وجود ۴۱۵ هزار مشترک گاز در استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۷۵ هزار مشترک شهری و ۴۰ هزار مشترک روستایی هستند. به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از مجموع تعداد مشترکان ۲۵ هزار مشترک در سال گذشته به شبکه گاز استان وصل شده‌اند. وی با اشاره به برخورداری ۳۱ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵۳ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند که از این تعداد ۳۳ روستا در سال گذشته به شبکه گاز وصل شدند.

فانی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۹۳ روستای دیگر استان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه، این ۱۹۳ روستا نیز تا پایان سال ۱۳۹۴ به شبکه گاز استان متصل خواهند شد.

وی همچنین درصد برخورداری جمعیت شهری استان از نعمت گاز را ۹۶ درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳ شهر استان به شبکه گاز وصل هستند که از این تعداد دو شهر بانه وره و شاهو در سال گذشته به شبکه گاز وصل شدند. این مقام مسوول در ادامه از مصرف سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز طی سال گذشته در استان خبر داد و بیشترین مصرف روزانه طی این مدت را ۱۵ میلیون متر مکعب(در روزهای سرد سال) و کمترین آن را ۵/۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

فانی خاطرنشان کرد: میزان مصرف گاز سال گذشته در استان نسبت به سال ۱۳۹۱ تغییر چندانی نداشته است.