دنیای اقتصاد - بجنورد - فاطمه برزگر: وزیر راه و شهرسازی کشور از اجرای طرح راه‌آهن گرگان- بجنورد- مشهد بدون تشریفات مناقصه خبرداد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح بیش از یک میلیارد یورو برآورد شده است. دکتر عباس آخوندی با اعلام این مطلب گفت:برای اجرای این پروژه زیربنایی به دنبال گشایش اعتبار از طریق بانک مرکزی هستیم. وی افزود: دولت دهم کار زیادی برای این طرح بزرگ انجام نداده است، اما در دولت یازدهم کارهای خوبی برای اجرای این پروژه در دست انجام است.

راه‌آهن بجنورد - جوین - اسفراین در دست اجرا
وزیرراه و شهرسازی کشور به پروژه در دست اجرای راه‌آهن بجنورد به راه‌آهن سراسری تصریح کرد: هم‌اکنون پروژه راه‌آهن جوین- اسفراین به بجنورد در حال اجرا است و پیش‌بینی شده قطعه دوم آن نیز به سمت بجنورد به مناقصه برود.
آسفالت 300 روستای خراسان شمالی
آخوندی از آسفالت 300 روستای خراسان شمالی در سال‌جاری خبرداد وگفت: قیر این پروژه‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی و سایر اعتبارات آن توسط استان تامین خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر آن در سال‌جاری 60 کیلومتر از راه‌های اصلی در دست ساخت استان نیز با تامین اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی زیر بار ترافیکی
قرار می‌گیرد.
تمرکز اداره‌ها در محدوده شهری
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تمرکز ادارات در محدوده شهری افزود: هر اداره‌ای که ساخته می‌شود، باید در محدوده مرکز شهر باشد تا آن چیزی را که رهبری درباره هویت شهری مطرح کرده‌، تحقق یابد. عباس آخوندی با بیان اینکه تمرکز اداره‌ها به خارج شهر منجر به تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم می‌شود، افزود: ساخت‌وسازها برای اداره‌ها در استان‌ها باید با اولویت دسترسی به مرکزیت شهری جانمایی و ساخته شوند.
خروج اداره‌ها به‌دلیل گرانی زمین از داخل شهر
آخوندی استدلال خروج واحدهای اداری به‌دلیل گرانی زمین در داخل شهر را نیز مورد نکوهش قرار داد و گفت: خروج ساختمان‌های اداری به خارج از شهر به معنای برهم زدن کیفیت زندگی مردم و ایجاد مشکل برای شهروندان و تحمیل هزینه سوخت به این قشر و ترافیک شهری است.
تحویل 700 هزار مسکن مهر درکشور
آخوندی با اعلام اینکه در سال‌جاری 700 هزار مسکن مهر در کشور تحویل می‌شود افزود: این واحدهای مسکونی اکنون دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی‌اند که تا پایان امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسند. وی اضافه کرد: تسهیلات مصوب برای هر واحد مسکن مهر 250 میلیون ریال است.