دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: فاز سوم پروژه مطالعه و اجرای ممیزی جامع انرژی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب عملیاتی شد.
معاون مدیر تولید(بهینه‌سازی مصرف انرژی) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این باره گفت: این مرحله از پروژه مطالعه و اجرای ممیزی جامع انرژی در ساختمان‌های اداری، رفاهی و مسکونی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از سوی این معاونت اجرا شده است.
حسین رجبعلی پور افزود: در این طرح بیش از ۹۶ هزار مترمربع ممیزی انرژی صورت خواهد گرفت که شامل ساختمان‌های اداری، مسکونی، فرهنگی یا ورزشی و مراکز آموزشی و محوطه‌های مربوطه است.
وی ادامه داد: جمع‌آوری اطلاعات، اندازه‌گیری، تعیین چگونگی مصرف انرژی وضعیت موجود، تعیین میزان شدت مصرف انرژی، مقایسه میزان مصرف با شرایط بهینه و الزامات تعیین شده در استانداردها، شناخت تلفات انرژی، ارائه راهکارهای فنی و مهندسی همراه با برآورد هزینه‌ها و توجیه اقتصادی و اجرا و پیاده‌سازی برخی از راهکارهای الزامی به شکل نمونه از فرآیندهای این
طرح است.
رجبعلی‌پور خاطر نشان کرد: این پروژه با توجه به سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف (ابلاغی مقام معظم رهبری) و در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی در راستای کاهش میزان شدت مصرف انرژی اجرایی شده است.
معاون مدیر تولید (بهینه‌سازی مصرف انرژی) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همچنین از اجرای پروژه بهسازی و تعویض پنجره‌های موجود با پنجره‌های دوجداره در منازل‌سازمانی نوع بی شهرک ‌نفت اهواز خبر داد. وی توضیح داد: پس از انجام مطالعه و ممیزی صورت گرفته و مطابق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان مشخص شد پنجره‌های موجود در منازل‌سازمانی از نظر بهینه‌سازی موجب هدر رفت و اتلاف شدید انرژی است که به‌منظور جلوگیری از این هدر رفت پروژه تعویض پنجره‌های موجود با پنجره‌های دوجداره UPVC تعریف و عملیاتی شد. ان‌شاء‌الله فازهای بعدی این پروژه قبل از پایان امسال در تمامی منازل‌سازمانی اهواز اجرایی شود.