دنیای اقتصاد- استان تهران- صادق شاهیان نطنزی: فرماندار شهرستان شمیرانات از انصراف برخی از مسوولان شهرستان شمیرانات از دریافت یارانه نقدی خبرداد.
عزت اله خان‌محمدی اظهار کرد: فرماندار، معاونان فرمانداری و بخشداران لواسانات و رودبار قصران همگام با برخی از مدیران دولت یازدهم از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.فرماندار شمیرانات با تاکید بر ضرورت اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها و دستاوردها و آثار آن گفت: یکی از دستاوردهای این قانون، سرمایه‌گذاری صحیح و استفاده از فناوری‌های جدید در صنایع و نیز فرهنگ سازی درست مصرف انرژی است که این خود بزرگ‌ترین دستاورد اجرای قانون در عرصه تولید است. خان‌محمدی خاطرنشان کرد: هرچه میزان افرادی که به‌طور داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند بیشتر باشد، توان دولت نیز به همان میزان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر خواهد شد.
وی یادآور شد: این اقدام و انصراف داوطلبانه با هدف خدمت رسانی، کمک به تولید و رونق اقتصادی کشور و کاهش تورم صورت می‌گیرد.
فرماندار شمیرانات در ادامه درخصوص استقبال گردشگران نوروزی از شهرستان شمیرانات گفت: در ایام نوروز بیش از ۲میلیون و۴۲هزارگردشگر از این شهرستان بازدید کردند.
خان‌محمدی با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی گفت: این ستاد با همکاری دستگاه‌های مربوطه فعالیت خود را آغاز و در ایام نوروز به گردشگران خدمات ارائه کرد.
وی گفت: در ایام نوروز ۱۳ ایستگاه اطلاع‌رسانی گردشگری در شهر تجریش برپا شد و در بخش‌های لواسانات و رودبارقصران نیز ایستگاه‌های گردشگری به مسافران نوروزی، اطلاع‌رسانی می‌کردند.خان‌محمدی با اشاره به حضور امامزادگان شاخص و واجب التعظیم در این شهرستان یادآور شد: آستان مقدس امامزاده صالح(ع) در این شهرستان روزانه پذیرای ۷۰ هزار زائر بوده و در ایام نوروز بیش از یک‌میلیون و ۴۷۰ هزار زائر از سراسر استان و کشور در این آستان حضور یافتند. فرماندار شمیرانات با بیان اینکه کاخ موزه‌های سعدآباد و نیاوران در این شهرستان از اماکن تاریخی و فرهنگی شاخص محسوب می‌شوند، افزود: مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد در این ایام ۳۰ هزار بازدید‌کننده، موزه اختصاصی نیاوران در مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران ۳۱ هزار بازدید‌کننده و موزه صاحبقرانیه نیز پذیرای ۱۷ هزار گردشگر بوده است. وی یادآور شد: بر اساس آمار ارسال شده از اماکن گردشگری شاخص شهرستان و بخش‌های لواسانات و رودبارقصران، این شهرستان بدون درنظر گرفتن روز طبیعت دارای بیش از ۲ میلیون و ۴۲ هزار گردشگر بوده است.خان‌محمدی در پایان با بیان اینکه در ایام نوروز با برودت هوا روبه‌رو بوده‌ایم، اظهار کرد: در صورت مساعد بودن هوا، تعداد گردشگران، بیش از این تعداد می‌شد.