دنیای اقتصاد - تبریز - سیما نیک رفتار: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردمتبریز - اسکو و آذرشهر به همراه دیگر نمایندگان استان در تذکر به ریاست‌جمهوری خواهان جبران سریع خسارت سرمازدگی محصولات باغداران و کشاورزان مناطق شمال‌غرب کشور شدند.
این نمایندگان در تشریح جزئیات این درخواست منطقه‌ای از ریاست‌جمهوری اظهار کردند: همچنان‌که مردم در جریان هستند در روزهای ابتدایی سال جدید با ورود موج شدید سرما به کشور و بارش برف و تگرگ شدید در مناطق شمال‌غرب به‌ویژه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان باغ‌های این استان‌ها که به شکوفه نشسته بود، بر اثر این سرما به کلی آسیب دیده و خسارت زیانباری را متوجه کشاورزان و باغداران کرد، از این رو درخواست می‌شود ریاست‌جمهوری دستور دهند این خسارت وارده سریعا برآورد و به نفع کشاورزان و باغداران جبران و پرداخت شود.
نمایندگان در عین حال از مسوولان استانی و دستگاه‌های ذی‌ربط هم خواستند با تشکیل اکیپ عملیاتی آمار خسارت وارده را سریعا جمع‌آوری و بعد از برآورد کلی نسبت به درخواست تامین اعتبار اقدام عاجل نمایند تا باغداران و کشاورزان ما بتوانند، تجدید قوا کرده و به فعالیت خود ادامه دهند. بنا به اظهار مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارت وارده تنها به باغداران میوه آذربایجان شرقی بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.