دنیای اقتصاد- استان تهران- صادق شاهیان نطنزی: شهردار پردیس گفت: انضباط اقتصادی و توسعه فرهنگی از جمله برنامه‌های مبنایی شهرداری پردیس در سال جدید است.
محمد لاله، شهردار پردیس در نشستی که با حضور شماری از کارکنان این مجموعه در سالن همایش‌های شهرداری پردیس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که طی سال جدید باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد انضباط مالی در امور جاری اقتصادی است که این مهم در سایه راه‌اندازی ستادی متشکل از کارشناسان و صاحب‌نظران مجموعه شهرداری پردیس محقق می‌شود.
وی ادامه داد: شاید ویترین هر مجموعه مدیریت شهری را واحدهایی نظیر خدمات شهری و عمران شامل می‌شود، اما باید به جرات گفت که تبلور خدمات رسانی در واحدهای اجرایی مذکور مشمول زحمات همه کارکنان شهرداری است و من از همه این عزیزان به‌دلیل زحمات یکساله قدردانی می‌کنم.
لاله با اشاره به توسعه روزافزون شهری در پردیس خاطرنشان کرد: شهر پردیس با توجه به ساخت و ساز طرح‌های مسکن مهر تا چند صباح دیگر شاهد گسیل جمعیت قابل‌توجهی خواهد بود و امروز بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن ساکن هستند، از این رو پیگیری‌های شهرداری پردیس درخصوص ارتقای چارت نیروی انسانی و همچنین ایجاد معاونت‌ها و سازمان‌های جدید مورد نیاز در مسیر خدمات رسانی بهتر به شهروندان از سوی شهرداری پردیس صورت گرفت.
آموزش پرسنل ادامه می‌یابد
شهردار پردیس آموزش پرسنل شهرداری و تجهیز آنها را به دانش روز امری حیاتی در مسیر خدمات رسانی خواند و گفت: هر چقدر کارکنان شهرداری پردیس به دانش روز حیطه اجرایی خود مسلط باشند، خدمات‌رسانی و ایجاد رضایت در شهروندان نیز افزایش خواهد یافت، بنابراین آموزش ضمن خدمت پرسنل در سال جدید نیز همچون سال ۹۲ ادامه می‌یابد.
وی حرکت به سوی تبدیل پردیس به شهری الکترونیک را اقدامی مهم در سال ۹۳ خواند و گفت: در سالی که گذشت، گام‌های ابتدایی برای تبدیل پردیس به شهری الکترونیک برداشته و واحد اتوماسیون اداری و شهرسازی راه‌اندازی شد که این مجموعه باید در مسیر رو به توسعه خود علاوه‌بر یک آرشیو پرونده‌ها به واحدی عملیاتی و نظارتی بدل شود.
تبیین و تدوین سند چشم‌انداز پنج ساله
شهردار پردیس از تبیین و تدوین برنامه‌ای تحت عنوان «سند چشم‌انداز پنج ساله شهرداری پردیس» خبر داد و گفت: مجموعه شهرداری پردیس بنا بر نیاز این شهر علاوه‌بر پیروی از یک برنامه‌ریزی معمول یکساله مالی و عمرانی نسبت به تبیین و تدوین برنامه‌ای تحت عنوان سند «چشم‌انداز پنج ساله شهرداری پردیس» نیز اقدام کرد. وی ادامه داد: این سند با نگاهی محله‌محور و در سایه مشاوره از کارشناسانی زبده بر اساس نیازهای شهروندان در نقاط مختلف شهر تدوین خواهد شد تا طرح‌های عمرانی و خدماتی مطابق آنچه مورد خواست و اولویت‌بندی از سوی شهروندان است، برنامه‌ریزی و اجرا شود.