دنیای اقتصاد - ارومیه - امیررضا علیار: استاندار آذربایجان غربی از خریداری 8 هواپیمای باری و مسافربری برای استقرار در فرودگاه‌های استان خبر داد.
قربانعلی سعادت ظهر در جلسه شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان خوی اظهار کرد: طی مذاکرات انجام گرفته با سرمایه‌گذار و مشارکت بانک دی، مقرر شده است ۸ هواپیمای کوچک باری و مسافربری خریداری و در فرودگاه‌های ارومیه، ماکو و خوی مستقر شوند که این امر موجب تحرک و رونق صنعت هواپیمایی استان خواهد شد.
وی اهمیت مرز رازی در شهرستان خوی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: مرتفع کردن مسائل و مشکلات موجود در این مرز با مساعدت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جدید است. وی ضمن بیان موافقت برای برگزاری اجلاس استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در شهرستان خوی افزود: استان آذربایجان غربی با توجه به توافق ۲ کشور برای ارتقای سطح مبادلات تا مرز ۳۰ میلیارد دلار می‌تواند نقش بسیار موثری را در این زمینه ایفا کند و برگزاری اجلاس استانداران مرزی نیز به همین منظور است. استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرستان خوی پتانسیل‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند فعالیت در این شهرستان هستند.
وی ادامه داد: مدیران و مسوولان در شهرستان خوی باید توجه کافی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف داشته باشند و برای جذب بیش از پیش سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و رونق اقتصادی منطقه برنامه‌ریزی کنند.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران، جهادگران اقتصادی هستند، گفت: مدیران و مسوولان باید با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری، شرایط و بسترهای لازم را برای مشارکت بخش خصوصی و تشویق و جذب سرمایه‌گذاران فراهم کنند.
سعادت همچنین به نام‌گذاری سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: مدیریت جهادی مد نظر مقام معظم رهبری، راهبردی مناسب برای تقویت پایه‌های اقتصاد کشور و اشتغال آفرینی است که باید مورد توجه و مداقه مسوولان قرار گیرد.
وی در ادامه دولت‌های نهم و دهم را دولت ثروتمند عنوان کرد و گفت: دولت دکتر روحانی، دولت ثروتمندی نیست؛ اما سعی دارد با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، خردمندی، هماهنگی، تعامل، همفکری و بهره‌گیری از آرا و اندیشه‌های نخبگان و صاحب‌نظران و گسترش و تعمیق همکاری‌ها با بخش خصوصی، مسائل و مشکلات مردم و کشور را رفع کند.
استاندار آذربایجان غربی از تشکیل کمیته جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان نیز خبر داد و افزود: در این کمیته به دور از هر گونه تعصب، غرض‌ورزی و تنگ‌نظری، برای جذب و حضور سرمایه‌گذاران در استان برنامه‌ریزی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.