دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در احداث پروژه کمربندی شرقی سنندج شد.
سید مهدی هاشمی در دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های عمرانی در دست اقدام سنندج گفت: پروژه کمربندی سنندج به تنهایی از ارزش بالایی برخوردار است و از حیث کاهش ترافیک و مسائل اقتصادی کاملا توجیه دارد.
وی افزود: این پروژه می‌تواند از طریق بخش خصوصی یا واگذاری به سرمایه‌گذار یا از طریق بخش دولتی احداث شود و توجیه اقتصادی آن نیز روشن شود.
وی با اشاره به اینکه این پروژه به منظور اجرای طرح اقتصاد مقاومتی توجیه اقتصادی دارد، گفت: اجرای این پروژه می‌تواند منجر به درآمدزایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس از مسوولان استان و وزارت راه و شهرسازی خواست که از اجرای پروژه‌های متفرقه پرهیز یا کم کنند و اعتبار مورد نیاز پروژه کمربندی شرقی سنندج را تامین کنند. کمربندی شرقی سنندج با ۲۶ کیلومتر طول به صورت بزرگراه و در دل بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب در حال احداث است. مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در حاشیه این دیدار گفت: کمربندی شرقی سنندج شامل دو قطعه است که قطعه اول آن در جاده سنندج-کرمانشاه به طول ۱۰ کیلومتر است و قطعه دوم شامل جاده سنندج- همدان تا سه راهی مریوان به طول ۱۶ کیلومتر است.
محمد صادق وجدی اظهار کرد: در مجموع برای احداث بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.