دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه با اشاره به وجود 2 هزار و 555 روستای دارای سکنه در استان گفت: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی تاکنون 46 هزار واحد مسکن روستایی کرمانشاه مقاوم سازی شده است.
شمس‌الله خدادادی اظهار کرد: مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال ۸۴ بعد از مصوبه هیات دولت وقت آغاز شد و از آن زمان به بعد سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم‌سازی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی دولت فعلی پرداخت تسهیلات کم بهره به روستانشینان است و به همین منظور به هر یک از افراد متقاضی ۱۲۵ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد و با بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود. خدادادی یادآور شد: افرادی که این وام را دریافت می‌کنند ظرف مدت ۲۴ تا ۳۶ ماه موظف به ساخت یا مقاوم سازی اصولی مسکن خود در روستا هستند.
وی در ادامه از افراد ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر، افراد ساکن در بافت‌های فرسوده، افرادی که قصد مهاجرت از شهر به روستا را دارند، متقاضیان مجرد که دوران خدمت سربازی خود را پشت سر گذاشته باشند و همچنین سرپرست خانواری که خدمت سربازی هم نرفته باشد به عنوان مشمولین پرداخت وام طرح مقاوم سازی مسکن روستایی یاد کرد که می‌توانند از تسهیلات درنظرگرفته شده استفاده کنند.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه و با اشاره بر استاندارد بودن کلیه مصالح به‌کار رفته در ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مساکن روستایی، بر حفظ بافت سنتی روستاها تاکید کرد و گفت: نظارت کافی هم برای حفظ بافت سنتی و هم بر استاندارد بودن مصالح صورت می‌پذیرد.