دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته با هدف تامین فشار و نوسازی شبکه، بیش از52 کیلومتر لوله‌گذاری اصلاح و توسعه شبکه آب در نقاط مختلف استان انجام شده است.
مهندس رضا کرانی با اشاره به اینکه در بخش فاضلاب نیز 65 کیلومتر اصلاح و توسعه فاضلاب در استان صورت گرفته است، افزود: شرکت آب و فاضلاب ادامه اجرای ساخت تصفیه‌خانه و ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهرهای روانسر، کنگاور، جوانرود و تکمیل تصفیه‌خانه هرسین را در سال گذشته انجام داده است.
وی گفت: در سال ۹۳ در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی مدول ۲ تصفیه‌خانه شهر اسلام‌آباد غرب و مدول ۲ شهر کرمانشاه را شروع خواهیم کرد.
وی گفت: به‌منظور افزایش ظرفیت تامین آب، ۲ حلقه چاه در شهر کنگاور، ۲ حلقه چاه در شهر اسلام‌آباد غرب و یک حلقه چاه در پاوه حفاری و تجهیز شده است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان در مورد فعالیت‌هایی که مجوز آنها برای شروع به‌کار در سال‌جاری اخذ شده، اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته موفق شدیم که مجوز خرید تضمینی پساب از تاسیسات فاضلاب شهر تازه آباد به روش BoT، خرید تضمینی پساب از تاسیسات فاضلاب شهر سنقر به روشBoT، مجوز فروش اوراق مشارکت به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال برای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر کرمانشاه، مجوز ماده ۲۱۵ و مبادله موافقت‌نامه‌های ایجاد تاسیسات شهرک‌های اقماری شهر کرمانشاه، کرند غرب را اخذ کنیم.