دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف پور: شهردار آبادان گفت: امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 8 درصدی اسکان میهمانان نوروزی در آبادان مواجه بودیم.
محمودرضا شیرازی از افزایش ۸ درصدی حضور میهمانان نوروزی در این شهر خبر داد و اظهار کرد: تعداد میهمانان نوروزی امسال در کمپ‌ها و پارک‌های شهر به‌علاوه مسافران ساکن در مدارس سطح شهر مجموعا ۲۳۰ هزار نفر بود که تعداد ۸۳ هزار نفر در ۱۰۱ مدرسه توسط آموزش و پرورش اسکان داده شد و ۱۷ هزار نفر در کمپ‌های سه‌گانه شهرداری و بیش از ۱۳۰ هزار نفر هم در پارک‌های سطح شهر اسکان داده شدند.
وی اضافه کرد: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم راهیان نور بودند که به این شهر سفر کردند که در اماکن از قبل تعیین شده شامل کمپ‌های ستاد راهیان نور و حسینیه‌ها در شهر آبادان و خرمشهر اقامت گزیدند.
شهردار آبادان تصریح کرد: آمار ۲۳۰ هزار نفر، مسافرانی هستند که توسط شهرداری و آموزش و پرورش در شهر اسکان داده شدند و اطلاع دقیقی از مسافران نوروزی که به خانه اقوام و خویشان در آبادان مراجعه کردند و در خانه بستگانشان اقامت داشتند نداریم چه‌بسا پیش‌بینی می‌شود به همین تعداد هم در منازل مردم سکنی گزیده باشند.
وی ادامه داد: یعنی حدود نیم میلیون نفر مسافر نوروزی در اماکنی غیر از پارک‌ها و کمپ‌ها اقامت داشته‌اند.
شیرازی توضیح داد: از نظر گردشگری اسکان مهم است؛ زیرا تردد به این شهر ممکن است بیشتر باشد، اما گردشگر در صورتی که یک شب در منطقه اقامت داشته باشد گردشگر و جزو آمار محسوب می‌شود، زیرا این امر موجب رونق اقتصادی و گردشگری در منطقه خواهد شد.
وی با بیان اینکه از نظر امکانات تفریحی، امسال شهرداری بسیار خوب عمل کرد، ادامه داد: در این زمینه بحث کشتی رانیا بود که حدود ۲۵ هزار نفر را سوار و جابه جا کرد و چشم‌انداز اروندرود را برای آنها به نمایش گذاشت.
مدیر سامانه شهری آبادان همچنین عنوان کرد: در قایقرانی بهمن‌شیر نیز حدود ۱۵ هزار نفر از میهمانان نوروزی توسط قایق‌های تندرو از این رودخانه بازدید داشتند و از طبیعت دلچسب آن استفاده کردند.
وی گفت: در پارک بازسازی نیز که برای نخستین‌بار به‌صورت اساسی توسط شهرداری احیا شد دریاچه قایقرانی آن بسیار مورد توجه قرار گرفت تا جایی که بیش از ۱۰ هزار نفر فروش بلیت صورت گرفت.
شیرازی تصریح کرد: ۲ ماه در کنار دریاچه قایقرانی پارک بازسازی با موافقت شورای شهر، هم جشنواره اقوام را برگزار کردیم و هم اینکه حدود یک هفته سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) را داشتیم که هر دو بسیار مورد استقبال عموم شهروندان و مسافران نوروزی قرار گرفت.
وی توضیح داد: حدود یک‌هزار نفر نیز از میهمانان از تور گردشگری شهرداری آبادان استفاده کردند که از نقاط دیدنی چون مسجدرنگونی‌ها، موزه آبادان، باغ موزه دفاع مقدس، یادمان ۱۷۷ شهید دوران دفاع مقدس، یادمان شهید تندگویان و همین‌طور موزه حیات‌وحش که مربوط به محیط‌زیست است دیدن کردند.
شهردار آبادان بیان کرد: در این مدت هم نسبت به ماه‌های عادی سال حدود ۸۰ تن زباله به حجم زباله‌های شهری اضافه شد.
وی همچنین عنوان کرد: ماهانه تولید زباله در این شهر به‌صورت استاندارد ۱۲۰ تن است که در ایام نوروز، روزانه به حدود ۲۰۰ تن افزایش پیدا کرد که این نشان از حجم سنگین میهمانان و مسافران نوروزی دارد که با همت کارکنان شهرداری توانستیم شهری پاک و تمیز را تقدیم میهمانانمان کنیم.
شیرازی در پایان تصریح کرد: میهمانان نوروزی عمدتا اذعان داشتند چهره شهر نسبت به سال‌های گذشته تغییر محسوسی داشته و اقدامات بنیادی و زیربنایی خوبی در سطح شهر انجام شده است و میزان رضایتمندی مردم نیز نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد، به ۹۶درصد رسیده بود.