دنیای اقتصاد - ارومیه - امیررضا علیار: مدیرعامل بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی از معامله بالغ بر 6 هزار میلیارد ریالی سهام شرکت‌های بورسی در بورس ارومیه طی سال گذشته خبر داد.
وحید جوادی با اشاره به اینکه طی سال گذشته یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۵۸۵ سهم از سهام شرکت‌های بورسی به ارزش بالغ بر ۶ هزار و ۳۰۹ میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت افزود: ۶۰ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. وی با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ در ارزش معاملات با رشد ۲۷۵ درصدی و حجم معاملات با رشد ۲۲۴ درصدی همراه بود اظهار کرد: طی سال گذشته در تالار ارومیه ۱۳ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق‌تقدم بیش از ۵۰۰ شرکت را معامله کردند.
مدیرعامل بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی با اعلام اینکه طی این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری بانک کشاورزی با بیش از یک هزار و ۳۵ میلیارد ریال معامله توانست ۱۶ درصد از کل ارزش معاملات را به‌دست آورد، عنوان کرد: همچنین طی این مدت سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین محبوبیت را در بین معامله‌کنندگان بورس منطقه‌ای داشته و با بیش از ۳۷۶ میلیارد ریال معامله، ۶ درصد ارزش کل معاملات تالار را به خود اختصاص داد. جوادی با اعلام اینکه طی سال گذشته ۳ هزار و ۹ کد معاملاتی جدید در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی صادر شده است، یادآور شد: این میزان نسبت به سال قبل با رشد ۷۳ درصدی همراه بوده که شاخص کل بازار با رشد ۱۰۸ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۱ و با ۴۰ هزار و ۹۷۵ واحد افزایش به۷۹ هزار و ۱۵ واحد رسید.