دنیای‌اقتصاد - ایلام- فریبا سبزمرادی: استاندار ایلام گفت: لایحه تبدیل شهرستان مهران به منطقه آزاد تجاری به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.
محمدرضا مروارید به دیدار خود با مشاور ارشد رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و صنعتی اشاره و اظهار کرد: استان ایلام با داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از ظرفیت خوبی جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی برخوردار است.
وی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز مهران از توجیه فنی و اقتصادی برخوردار است، چرا که مرز مهران یکی از راهبردی‌ترین مرزها با کشور عراق است و از نظر استقبال تجار و مردم برای تردد از این مرز در وضعیت مناسبی قرار دارد.
مدیر ارشد استان یادآور شد: راه‌اندازی صنایع تولیدی در مرز بین‌المللی مهران و استان ایلام به فتح بازارهای اقتصادی منطقه منجر می‌شود.
مروارید ادامه داد: مرز مهران با توجه به نزدیکی و امنیت مطلوب از ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات برخوردار است و باید از این ظرفیت برای توسعه همه جانبه استان استفاده کرد. وی تاکید کرد: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در مرز مهران اجرایی شده و منطقه آزاد تجاری نیز نیازمند مصوبه مجلس است که امیدواریم این مهم تحقق یابد.
نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: برای گسترش و توسعه مرز مهران باید تجار و بازرگانان را به منطقه جذب کرد و همکاری‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش ‏خصوصی در این ‏مرز افزایش داد و تاکنون نیز پایین آوردن هزینه‌های مختلف برای صادرکنندگان در این مرز صورت گرفته است.