دنیای اقتصاد - تبریز - سیما نیک‌رفتار: شورای شهر تبریز 100 میلیارد ریال به نوسازی اتوبوسرانی تبریز کمک کرد.
اعضای شورای کلان‌شهر تبریز به‌منظور جبران بخشی از مشکلات ناشی از کمبود اتوبوس در شهر تبریز با کمک ۱۰۰میلیارد ریالی به شرکت واحد اتوبوسرانی موافقت به عمل آورد. سعید حاجی زاده سخنگوی شورا با بیان اینکه این پول خارج از بودجه مصوب و به صورت قرضی در اختیار شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به تصمیم مسوولان برای اجرایی شدن طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تبریز از خردادماه سال‌جاری شهردار تبریز قول مساعد داده است پیش از آغاز اجرای این طرح ۳۷ دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود.
حاجی زاده با اشاره به مشکلات ناشی از قطع کمک‌های دولت برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی درون شهری یادآور شد: متاسفانه به‌رغم اینکه دولت اعلام کرده بود از محل صرفه‌جویی‌های ناشی از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهرها کمک خواهد کرد، اما تا به امروز چنین وعده‌ای تحقق نیافتهاست.
وی تاکید کرد: شهرداری‌ها به تنهایی قادر به رفع تمامی مشکلات بخش حمل‌ونقل عمومی نبوده و لازم است دولت به دلایل مختلف از جمله راحتی و رفاه شهروندان و کاهش آلودگی کلان‌شهرها در این رویکرد خود تجدید نظر کند. وی در عین حال توسعه حمل‌ونقل و عبور و مرور شهری را اولویت دوم شهرداری تبریز در لایحه بودجه سال ۹۳اعلام کرد و گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای این حوزه که ۲۲درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده ۴ هزارو ۸۸۸ میلیارد ریال است.