دنیای اقتصاد - خرم آباد - مهدی نجف‌وند: استاندار لرستان در حاشیه دیدار از روند اجرایی سد مروک در شهرستان دورود و همچنین سد حوضیان در شهرستان الیگودرز از بهره‌برداری این دو سد در سال جاری خبر داد و گفت: این دو سد به‌رغم گذشت حدود 10 سال از آغاز ساخت هنوز آماده بهره‌برداری نشده‌اند که عمده مشکل آنها نیز کمبود منابع مالی و اعتباری است.
هوشنگ بازوند با تاکید بر ضرورت توجه به مطالعات کارشناسی در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های بر زمین مانده یکی از اهداف اصلی مدیریت اجرایی استان در سال جدید خواهد بود؛ زیرا این گونه طرح‌های نیمه کاره موجب بدبینی سرمایه‌گذاران برای حضور در لرستان خواهد شد. استاندار لرستان در ادامه ضمن تاکید بر سرعت‌بخشیدن به روند اجرای طرح‌های عمرانی، خواستار بررسی و رفع موانع موجود در مسیر بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه‌ها شد.
بنابر این گزارش، عملیات اجرایی سد سنگریزه‌ای مروک لرستان در سال ۱۳۸۲ در حدود ۳۷ کیلومتری شمال غرب دورود و در بخش سیلاخور به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای لرستان با هدف ذخیره‌سازی سالانه ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب برای تامین آب مورد نیاز حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی دشت سیلاخور آغاز شد. سد مروک در استان لرستان طی خرداد ماه سال گذشته با حضور رئیس جمهوری وقت آبگیری شد و البته همچنان برای تکمیل نیازمند تزریق اعتبار است.
سد حوضیان نیز سدی مخزنی از نوع خاکی سنگریزه‌ای با هسته رسی بوده که در یک کیلومتری جنوب شرق الیگودرز بر روی رودخانه الیگودرز در دست ساخت است.