خبرگزاری فارس- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از بهره‌برداری طرح فاضلاب شهری این شهرستان در سال ‌جاری خبر داد.
محمدرضا اسدی اظهار کرد: با افتتاح طرح فاضلاب شهری این شهرستان در سال‌جاری ۱۰ تا ۱۵ هزار خانوار کاشانی از این طرح بهره‌مند می‌شوند.
وی با تقدیر از صبر و شکیبایی شهروندان کاشانی در برابر مشکلات ناشی از اجرای طرح فاضلاب خاطرنشان کرد: در مدت زمان ایجاد کانال فاضلاب شهری شهروندان متحمل مشکلات زیادی شدند که اگر به اثرات بلندمدت و مزایای اجرای فاضلاب شهری توجه داشته باشیم، این سختی‌ها در حاشیه قرار می‌گیرد.
مدیرعامل آبفای کاشان بیان کرد: تاکنون با اعتبار ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو که از سوی بانک توسعه اسلامی تخصیص یافته، ۲۰۰ کیلومتر از این شهرستان لوله‌گذاری شده و ۶۰ کیلومتر دیگر طرح نیز از طریق تخصیص بودجه‌های بخش عمرانی اجرا شده است. وی افزود: امیدواریم در صورت تخصیص بودجه لازم در بازه زمانی حدود پنج سال، ۵۴۰ کیلومتر از شبکه هدف کانال‌کشی شده و به بهره‌برداری برسد. اسدی با اشاره به اتمام کار ساخت و تجهیز مدول اول تصفیه‌خانه کاشان تصریح کرد: این تصفیه‌خانه شامل چهار مدول و با ظرفیت ورودی ۸۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز است.
به گفته وی در فاز اول ظرفیت ورودی ۲۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز است و به همین میزان نیز پساب ناشی از تسویه وجود دارد که برای استفاده در صنعت، فضای سبز شهری و تغذیه منابع آب زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از پساب تولیدی تصفیه‌خانه توسط شرکت ذخیره‌سازی گاز منطقه پیش‌خرید شده است و سایر متقاضیان نیز می‌توانند برای خرید به این اداره مراجعه کنند.
مدیرعامل آبفای کاشان در خصوص توافق میان شهرداری و این شرکت گفت: آماده هرگونه همکاری با شهرداری کاشان چه در بخش بهره‌برداری از پساب تصفیه‌خانه و چه واگذاری پیمانکاری بخش زیرسازی و آسفالت معابر مورد تخریب توسط اداره آب و فاضلاب هستیم.
اسدی عنوان کرد: پیش از اجرای طرح با مسوولان شهرداری مذاکراتی درخصوص اجرای پروژه داشتیم تا پس از احداث کانال و لوله‌گذاری توسط پیمانکاران آب و فاضلاب بهسازی و آسفالت سطوح تخریب شده را با پرداخت هزینه‌ای بیشتر به شهرداری واگذار کنیم که این امر در زمان شهردار قبلی محقق نشد و در حال حاضر نیز در صورت اجرای شبکه آمادگی هرگونه همکاری با شهرداری کاشان را داریم.