دنیای اقتصاد- کرج-رسول باقری: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز از پیش‌بینی و تشکیل 52تیم امدادی برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در این استان خبر داد.
کوروش سلیمی اظهار کرد: استان البرز از نظر جغرافیایی موقعیت ویژه‌ای دارد و به همین دلیل هر ساله در ایام نوروز مسافران بسیاری به این استان مسافرت کرده یا از محورهای اصلی آن عبور می‌کنند.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه ارتباط تهران با جمعیتی بیش از ۱۰ میلیون‌ نفر به استان‌های شمالی، غربی و شمال‌غربی از محورهای استان البرز به‌ویژه جاده چالوس و آزادراه کرج - قزوین میسر است.
این مسوول افزود: به همین دلیل در تعطیلات به‌ویژه ایام نوروز شاهد هستیم که مسافران بسیاری از این محورها عبور می‌کنند که برای خدمات‌رسانی به آنها به‌ویژه در زمان وقوع حادثه باید آمادگی لازم را داشته باشیم.
سلیمی اضافه کرد: طرح خدمات‌رسانی نوروزی فوریت‌های پزشکی البرز از امروز آغاز می‌شود و تا ۱۶ فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح در کنار اکیپ‌های ثابت و سیاری که همواره برای خدمات‌رسانی به شهروندان آماده هستند، ۵۲ تیم امدادی ویژه نیز تشکیل شده است و در محورهای اصلی استان مستقر می‌شوند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز تصریح کرد: این تیم‌ها متشکل از پزشک، نیروهای امدادی و تجهیزات پزشکی مانند آمبولانس است.
سلیمی گفت: تیم‌های ثابت امدادی در ۴۷ نقطه مستقر شده و تلاش داریم زمان وقوع بحران یا حادثه در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده و خدمات امدادی و پزشکی را به مردم و مسافران نوروزی ارائه کنیم.
وی تصریح کرد: همچنین به صورت ویژه ۵۲ آمبولانس برای طرح خدمات‌رسانی نوروزی در البرز به‌کار گرفته می‌شود؛ امسال از نظر تجهیزات پزشکی و امدادی نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: تمام نیروهای این مرکز از امروز در آماده‌باش کامل قرار می‌گیرند و تلاش کردیم تا در مناطق حادثه‌‌خیز جاده‌های استان به‌ویژه جاده کرج - چالوس چند اکیپ ثابت و سیار هر لحظه آماده امدادرسانی به حادثه‌‌دیدگان
باشند.
وی در پایان گفت: انتظار داریم که مردم نیز با رعایت قوانین و پرهیز از رفتارهای پرخطر ما را برای بهره‌مندی از نوروزی ایمن همراهی کنند.