دنیای اقتصاد ـ کرمان ـ مجید نعمت‌اللهی: با حضور معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، دفتر نمایندگی این وزارتخانه در کرمان راه‌اندازی و اکبر اعتمادی به‌عنوان مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان معرفی شد.

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در این مراسم از شناسایی کرمانی‌های مقیم خارج از کشور خبر داد و گفت: از این افراد برای سرمایه‌گذاری در سرزمین مادری‌شان دعوت به همکاری می‌کنیم.
قشقاوی در ادامه افزود: مهم‌ترین دلیل ایجاد نمایندگی وزارت امور خارجه، توسعه همکاری‌های استانی در بسیاری از کشورها است و در حقیقت، ایجاد نمایندگی وزارت امورخارجه در هر استانی، بین‌المللی کردن آن استان و معرفی ظرفیت‌های آن به جهانیان است. وی گفت: در بخش وظایف کنسولی نمایندگی، ویزای فرودگاهی صادر می‌شود که مراحل کار را آسان‌تر خواهد کرد و تایید اسناد سجلی، شناسنامه‌ای، تجاری و اسناد دانشجویی و پزشکی برای درمان هم در نمایندگی انجام خواهد شد. قشقاوی در ادامه پیشنهاد تشکیل شورای روابط بین‌الملل را به استاندار کرمان داد.
استاندار کرمان با اشاره به آغاز به‌کار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان گفت: با تحقق این مساله، زنجیره جذب سرمایه‌گذار در این استان کامل شد. علیررضا رزم‌حسینی با بیان اینکه افتتاح دفتر وزارت امور خارجه در کرمان نتایج مثبتی خواهد داشت، گفت: امروز برای کرمان روزی تاریخی قلمداد می‌شود، چرا که با افتتاح این دفتر ورود و خروج گردشگران، سرمایه‌گذاران، کرمانی‌ها و ایرانی‌های خارج از کشور تسهیل خواهد شد. وی در ادامه به ظرفیت‌های کرمان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش گردشگری، کرمان مناطقی با قدمت 6 هزار ساله و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منحصربه‌فرد دارد که می‌تواند زمینه‌ساز جذب گردشگران خارجی باشد. وی با اشاره به اینکه کویر شهداد در استان کرمان، از عجایب طبیعی جهان است، گفت: این محیط با ظرفیت‌های بالا، می‌تواند مرکز گردشگری خوبی برای کشورهای سرد شمال ایران باشد. استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی کرمان هم گفت: استان کرمان سرشار از معادن سنگ‌آهن، کرومیت، تیتانیوم و عناصر نادر معدنی است و در بخش کشاورزی نیز به‌رغم خشکسالی‌های متوالی در جنوب استان، بیش از 5/4 میلیون تن تولید سالانه محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای دارد. وی با بیان اینکه وجود شرکت هواپیمایی توانمند ماهان که 75 درصد مسافران داخلی و 55 درصد مسافران خارجی را به خود اختصاص داده، یکی دیگر از امتیازات منحصربه‌فرد کرمان است، تصریح کرد: همدلی و وفاق بی‌نظیر موجود در استان، مسیرها را برای اشتغال، صنعت پایدار و افزایش سطح درآمد مردم هموار خواهد کرد.