دنیای‌اقتصاد- بندرعباس- جمیله دبیری‌نیا: مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با بیان اینکه 60 درصد عمده مصرف برق استان مربوط به بخش خانگی است و همچنین بیشترین پتانسیل صرفه‌جویی در بخش خانگی است، عنوان کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف برق برای نخستین بار در کشور طرح همیاران برق در مدارس این استان اجرا شد.
عبدالصاحب ارجمند ابراز کرد: اکنون سرانه مصرف برق در هرمزگان در بخش خانگی ۴ برابر کشوری است که باید برای کاهش مصرف تلاش بیشتری شود. ارجمند ضمن اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌ها، تابستان سال آینده گرم‌ترین تابستان در چند سال اخیر است و برای جلوگیری از خاموشی‌های مداوم، اجرای طرح‌های کاهش مصرف برق در استان بسیار موثر می‌باشد، درخصوص طرح همیاران برق در مدارس، اضافه کرد: در این طرح دانش‌آموزان با استفاده از بسته‌های آموزشی و حضور کارشناسان برق در مدارس با بهینه‌سازی مصرف برق آشنا و راهکارها را به خانواده‌های خود منتقل می‌کنند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان برای کنترل مصرف برق با پر کردن فرم همیار برق می‌توانند از طریق پایگاه‌های اینترنتی بر قبض‌های برق خانه‌های خود نظارت داشته، همچنین با استفاده از بسته‌های آموزشی و حضور کارشناسان برق در مدارس با بهینه‌سازی برق آشنا و راهکارها را به خانواده منتقل کنند. این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با اجرای این طرح ۳۰ درصد در مصرف برق در بخش خانگی صرفه‌جویی شود. استان هرمزگان در حال حاضر ۵۵۰ هزار مشترک برق دارد.