دنیای‌اقتصاد- تبریز - رعنا نیک‌رفتار: هیات اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشور ایتالیا به قصد بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی به تبریز آمدند.
این هیات تجاری مرکب از ۱۲ نفر از بازرگانان، سرمایه‌گذاران، تجار و فعالان بخش خصوصی کشور ایتالیا هستند که در بخش‌های برق، صنایع برقی، ساخت مراکز تجاری و معماری خانه‌های سبک و ضد زلزله، معدن و صنایع توربین‌های گازی، بخاری و بادی، پتروشیمی، پالایشگاه وگاز فعالیت دارند.
دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با این هیات اظهار کرد: استقبال از سرمایه‌گذاری به‌منظور تحقق توسعه استان صورت می‌گیرد و ما قطعا از این امر حمایت کامل خواهیم کرد. وی گفت: آشنایی سرمایه‌گذاران با گروه‌های مختلف کاری ظرفیت‌های استان ما را نمایان می‌کند و به همین سبب باید ترتیبی اتخاذ شود تا سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در استان هستند با این گروه‌ها دیدار داشته باشند. استاندار افزود: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های داروسازی، پتروشیمی و قطعه‌سازی در آذربایجان شرقی وجود دارد که علاقه‌مند به جذب سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها هستیم. جبارزاده افزود: در بحث داروسازی چهار شرکت بزرگ در تبریز وجود دارد که جزو برترین‌های حوزه هستند و با توجه به اینکه داروسازی استان در ساخت داروهای هایتک، سرطانی و شیمی‌درمانی وارد شده آماده همکاری و سرمایه‌گذاری با بخش خارجی هستیم. اعضای تیم ۱۲ نفره سرمایه‌گذاری ایتالیا آمادگی خود را برای عقد قرارداد و سرمایه‌گذاری اعلام و تاکید کردند که در اوایل سال جدید به همراه سه بانک معتبر ایتالیایی که تامین‌کننده مالی طرح‌ها خواهند بود، به تبریز می‌آیند تا در حوزه داروسازی آذربایجان شرقی اقدام به سرمایه‌گذاری و مشارکت کنند.