مشکلات تولید در قزوین رفع می‌شود
دنیای‌اقتصاد- قزوین- مهرداد نوری: سومین جلسه شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولتی استان قزوین با حضور استاندار قزوین و دیگر مسوولان استان در سالن اجتماعات استانداری تشکیل شد.
بررسی و رفع مشکلات و موانع موجود در استان قزوین به‌منظور رشد و توسعه اقتصادی، افزایش فعالیت فعالان اقتصادی، استقرار راهکارها و سیستم‌های کارآمد به‌منظور کاهش سوء‌استفاده از منابع موجود و شناساندن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این استان از دستورالعمل‌های مهم سومین جلسه شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت بود.
علیرضا کشاورز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در این نشست بر لزوم رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: باید تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها به‌منظور رونق تولید توسط شورای گفت‌وگو پیگیری و عملیاتی شود.
وی افزود: با هماهنگی و ساماندهی لازم با مسوولان استان بیشتر موانع تولید را در شورای گفت‌وگو حل خواهیم کرد و اگر ناچار شویم موارد را به تهران منتقل می‌کنیم تا مسوولان کشوری تصمیم‌گیری کنند.
رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: با تشکیل چهار کارگروه در شورای گفت‌وگو در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، بازرگانی و خدماتی مسوولان هر کارگروه ضمن شناسایی مشکلات و اولویت‌بندی آنها موارد را به جلسات شورا منتقل خواهند کرد تا بررسی لازم صورت گیرد. در ادامه مجید کشاورز مقدم، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی هم با ارائه گزارشی از مشکلات زیربنایی در برخی شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: اگر برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها همت کنیم می‌توان به چرخه تولید کمک کرد. وی افزود: آفت زیتون خسارت زیادی به کشاورزان و بهره‌برداران استان وارد کرده که باید از سوی مسوولان حمایت لازم صورت گیرد. رئیس کارگروه کشاورزی اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود کارگروهی برای بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی در استان تشکیل شود تا بتوان به صورت اجرایی برخی مسائل را حل کرد.
استاندار قزوین نیز در این جلسه گفت: به‌منظور جلوگیری از گسترش بی‌رویه صنایع غیرفعال از این پس باید استقرار و توسعه شهرک‌های صنعتی براساس سند آمایش سرزمین صورت گیرد.
روزبه گفت: سند آمایش قزوین آماده شده و تاکید جدی داریم که احداث واحدهای صنعتی براساس این سند صورت گیرد و در میزان ظرفیت‌های خالی شهرک‌های صنعتی استان باید بررسی لازم صورت گیرد. وی افزود: جلسه شورای گفت‌وگو یکی از جلسات جدی استان است و اطلاعات و اخبار درخصوص میزان کشفیات و مبارزه با قاچاق و تاثیر آن در استان، وضعیت بورس، اشتغال، مجوزهای جدید، بهره‌برداری و تعطیلی واحدهای صنعتی، کشاورزی، خدماتی و گزارش‌های مالی در حد فاصل جلسات، بدهی‌های معوقه در جلسات شورای گفت‌وگو باید مطرح و مورد بررسی و تبادل نظر اعضا قرار گیرد. استاندار یادآور شد: به‌دلیل شرایط بد اقتصادی برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق و گاز در تامین هزینه‌های خدماتی خود با مشکل مواجهند که اگر واحدها و شهرک‌های صنعتی در پرداخت بدهی خود همکاری لازم را نداشته باشند، کارها خوب پیش نمی‌رود. وی تاکید کرد: باید چارچوب اقتصاد مقاومتی در دستور کار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قرار گیرد تا بتوانیم در استان پیشتاز تدوین اجرای بندهای دستورالعمل مقام معظم رهبری در این حیطه باشیم. استاندار در ادامه تصریح کرد: درخصوص تعداد و میزان واحدهای صنعتی که دارای مشکل هستند و کمتر از ظرفیت خود فعالیت دارند نیز باید اطلاعات دقیق و لازم در این جلسه مطرح و راهکارهایی نیز ارائه شود.