«فرون آباد» میعادگاه تجار می‌شود
دنیای اقتصاد- استان تهران- صادق شاهیان نطنزی: در شهر فرون آباد، شهردار کارکشته و شورای اسلامی این شهر جوان که شهر بودن آن فقط سه سال عمر دارد، چنان کمر همت بسته‌اند که این آبادی کوچک را به شهری فعال در کیلومتر 15 جاده امام رضا (ع) تبدیل کنند. فرون آباد اینک در انتظار آینده‌ای روشن نشسته است و مدیران شهری آن به دنبال کاری هستند که بماند و کاری نمی‌کنند که بمانند.

آن‌گونه که علی بند علیان، شهردار این شهر می‌گوید: پروژه‌های در دست احداث بازار بزرگ خشکبار، بازار بزرگ گل و گیاه و بازار بزرگ چوب و مبلمان این شهر طولی نخواهد کشید که به پایان رسیده و فعالیت خود را شروع خواهند کرد، با شروع فعالیت این بازارهای بزرگ که کانون داد و ستد محصولات تخصصی برای کل کشور خواهد بود، فرون آباد تبدیل به میعادگاه بزرگ‌ترین تجار و بازرگانان ایران و منطقه خواهد شد که برای خرید و فروش انواع خشکبار، انواع گل‌ و گیاهان زینتی و خانگی و بالاخره چوب و مبلمان به فرون‌آباد خواهند آمد.
در کنار این بازارهای عظیم که در احداث آن دست‌اندرکاران تولیدات گل و گیاه و خشکبار و تولیدات چوبی نیز سهیم و شریک هستند، بزرگراه ترانزیتی شرق از ورودی فرون‌آباد تا خروجی پلیس راه شریف‌آباد به طول 34 کیلومتر احداث می‌شود که تحولی بزرگ در حمل‌ونقل و رفت و آمد کامیون‌ها و تریلرهای ترانزیتی و اتوبوس‌های مسافری به وجود خواهد آورد.
ایجاد سه شهرک بزرگ تجاری
در کنار این اقدامات عظیم که برای رونق تجارت منطقه با همکاری بخش خصوصی در قالب ایجاد سه شهرک بزرگ تجاری و بازرگانی در فرون آباد انجام می‌گیرد، داخل این شهر نیز با اقدامات سترگ شهرداری به تحولی بزرگ امیدوار شده است که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک فرون‌آباد را متفاوت از گذشته نشان دهد، به طوری که در همین سه سال اخیر که «بند علیان» به عنوان اولین شهردار فرون‌آباد از سوی استاندار تهران منصوب و سپس اعضای دوره چهارم شورای شهر نیز او را ابقا کردند، اقداماتی برای عمران شهر صورت گرفته است که سابقه نداشت.
این اقدامات از یکسو ضرورتی برخاسته از «شهر شدن» فرون‌آباد و از سوی دیگر نیاز اساسی مردم این شهر بود که به سرعت از طرف شهرداری انجام گرفت، به طوری که در این مدت کوتاه ساختمان آتش‌نشانی با دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی همراه با دوره‌های آموزشی پرسنل آن، ساختمان معاینه فنی اتومبیل، گلخانه شهر و بازار روز شهر که هر سه با مشارکت بخش خصوصی ساخته و راه‌اندازی شده، همچنین احداث ساختمان پلیس راهور، به خدمت گرفتن خودروهای حمل زباله و مواردی از این قبیل در خدمت شهروندان قرار گرفته است.
احداث زیرساخت‌های اولیه در فرون‌آباد
در پرتو اراده و مدیریت شهری اینک زیرساخت‌های اولیه در فرون‌آباد احداث شده است. چندین خیابان و کوچه آسفالت و جدول‌گذاری شده است و برنامه مشابه برای آسفالت و جدول‌گذاری چندین خیابان و کوچه دیگر برای سال جدید آماده شده است، چند بوستان از جمله ولایت و معراج ساخته شده و بوستان شهدا نیز تجهیز شده است. سرانه فضای سبز این شهر که قبلا کمتر از نیم متر مربع بود حالا به حدود چهار متر مربع رسیده است که از این نظر در نوع خود شاهکار محسوب می‌شود.
سالن ورزشی با مشارکت بسیج سپاه پاسداران احداث شده و یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه عمومی تخصیص یافته که این کتابخانه در آینده نزدیک توسط استاندار تهران افتتاح خواهد شد. نصب چند فقره برج نوری، یک میله بلند پرچم، رنگ آمیزی در و دیوارها و بالاخره تقویت ناوگان حمل‌ونقل شهری با چهار دستگاه اتوبوس و 2 دستگاه ون از جمله اقدامات دیگری بوده است که در طول سه سال گذشته به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر فرون‌آباد به مرحله عمل رسیده است.
انتقال کارخانه‌های آجرپزی به شعاع
120 کیلومتری تهران
علی بند علیان، شهردار فرون‌آباد در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که برای کم کردن آلودگی هوای فرون‌آباد تصمیم داریم کارخانه‌های آجرپزی را به شعاع 120 کیلومتری تهران منتقل کنیم. در حال حاضر حدود 10 کارخانه آجرپزی در این شهر وجود دارد که محل تردد روزانه کامیون‌های بی‌شماری شده است. این کامیون‌ها به آلودگی هوا و آلودگی صوتی دامن می‌زنند و باعث لطمه به آسفالت معابر شهر می‌شوند.
همچنین دپو خاک در کارخانه‌های آجرپزی و کوره‌پز خانه‌ها باعث پخش شدن ذرات گرد و غبار در محیط می‌شود که برای سلامتی شهروندان مضر است. در کنار این اقداماتی که برای مبارزه با آلودگی هوا صورت می‌گیرد شهرداری همچنین برنامه درختکاری وسیعی تدارک دیده است که به رطوبت هوا کمک کند.
با این حال شهر تازه تاسیس فرون‌آباد از لابه‌لای مشکلات متعدد ناشی از تبدیل یک روستا به شهر عبور می‌کند و سر برمی‌افرازد. اقدامات عمرانی سه سال گذشته به اضافه اقدامات عمرانی دیگر که برای سال آینده تدارک دیده شده، مسلما فرون‌آباد را متحول خواهد کرد، به‌ویژه آنکه شهرداری تلاش فراوان دارد که طرح هادی شهر را به تصویب رسانیده و حریم این شهر را مشخص کند.
بند علیان می‌گوید: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار در این خصوص بسیار پیگیر هستند.
در کنار این تلاش‌ها، تلاش‌های دیگری نیز صورت می‌گیرد تا رفاه مردم را افزایش دهد، همان‌طوری که در سطور گذشته گفته شد، تاسیس سه شهرک تجاری خشکبار، گل و گیاه و چوب و مبلمان نه تنها که باعث تغییر چهره اقتصادی شهر خواهد شد، بلکه در کنار آنها ایجاد تاسیساتی مثل پمپ بنزین، پمپ گاز، فضای سبز، آتش نشانی، سالن ورزشی، پاسگاه نیروی انتظامی، مسجد، سرویس‌های درمانی و سرویس‌های بهداشتی نه تنها که باعث اشتغال تازه برای اهالی این شهر خواهد بود، بلکه الزامات یک مجتمع عظیم تجاری و بازرگانی را فراهم خواهد
کرد.
از سوی دیگر، تکمیل واحدهای جدید مسکن مهر با تیراژ 1643 واحد خودمالکی که دارای سند مالکیت، پارکینگ، انباری، آسانسور و سایر امکانات رفاهی تا پایان امسال باعث سرازیر شدن جمعیت تازه‌ای به این شهر خواهد شد که به نوبه خود به رونق اقتصاد فرون‌آباد دوچندان خواهد افزود.