دنیای‌اقتصاد- کاشان- سیدحسین صدری: مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید سالانه بیش از 80 میلیون مترمربع فرش ماشینی، ایران را به عنوان قطب تولید فرش ماشینی جهان مطرح کرده است.
نعمت‌اله مردانی در حاشیه نخستین همایش صنعت فرش ماشینی، «شکوه نساجی ایران» که در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، گفت: صنعتگران ایرانی چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی این آمادگی را دارند تا تولیدات خود را حتی به کشور چین نیز صادر کنند. وی افزود: ۸۰ درصد کارخانه‌های فرش ماشینی کشور به لحاظ تعداد و ۷۰ درصد این کارخانه‌ها به لحاظ میزان تولید در شهرستان کاشان و آران و بیدگل قرار دارند که این مهم خود نشانگر اهمیت جهانی این منطقه در تولید فرش است. مردانی با اشاره به فعالیت حدود یک هزار کارخانه فرش‌بافی در داخل کشور افزود: حدود ۸۰۰ مورد از این کارخانه‌ها در منطقه کاشان مستقر است.
وی منطقه کاشان را قطب تولید فرش ماشینی کشور دانست و گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد از ماشین‌آلات صنعت فرش ماشینی کشور نیز در کارخانه‌های این منطقه نصب است.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت ضرورت به‌روزرسانی، تغییرات و جایگزین شدن دستگاه‌های فرش‌بافی را تاکید کرد و گفت: کارخانه‌های کاشان آمار تعداد ماشین‌آلات، نوع و مدل آن را برای اعمال بهتر سیاست‌گذاری‌های دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم به وزارتخانه ارسال کنند.