دنیای اقتصاد - خرم آباد - مهدی نجف‌وند: استاندار لرستان با اشاره به اینکه حدود سه جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان تشکیل داده‌ایم، گفت: در این جلسات برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پنج میلیون نفر در ایام نوروز از استان عبور کنند، به صورتی که حداقل 2 ساعت در استان توقف داشته باشند.
هوشنگ بازوند افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر را بتوانیم حداقل برای ۳ شب در استان نگه داریم که برای این مهم حدود ۱۹ دستگاه اجرایی با تمام امکانات به طریق مختلف به این مسافران خدمت می‌کنند.
وی گفت: به این منظور اداره کل راه و شهرسازی استان با خط‌کشی محورهای استان و نصب تابلو و لکه‌گیری می‌تواند به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی کند.
وی اظهار کرد: شهرداری خرم آباد نیز با جمع‌آوری نخاله‌های ورودی و همچنین بحث نظافت شهر، رنگ‌آمیزی شهر و ایجاد کمپ‌ها به مسافران خدمات رسانی می‌کند.
استاندار لرستان با بیان اینکه خدماتی که در این کمپ‌ها ارائه می‌شود اعم از چادر، برق و...به صورت رایگان است، افزود: تعداد یک‌هزار چادر نیز با امکانات اولیه در ایام نوروز برای مسافران برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ اتاق نیز توسط آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، افزود: تعداد زیادی سالن‌های ورزشی هماهنگ شده است که در صورت لزوم از آنها نیز استفاده می‌شود.
وی گفت: به مسافران بسته‌هایی که حاوی اطلاعات فرهنگی، گردشگری، میراثی و سرمایه‌گذاری و سی‌دی‌هایی با معرفی استان و ترانه‌های محلی تحویل داده خواهد شد.