دنیای‌اقتصاد- تبریز- علی نیک‌رفتار: مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: با اجرای یک پروژه بزرگ سه میلیارد دلاری در پالایشگاه کلان‌شهر تبریز و طی پنج سال آینده با انجام بهینه‌سازی‌های لازم ظرفیت این پالایشگاه که در حال حاضر 110 هزار بشکه در روز است به 260 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.
مهندس محمدباقر دخیلی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: این شرکت به منظور تحقق این امر امیدوار است با روند سوددهی مناسبی که پالایشگاه نفت تبریز دارد بتواند براساس برنامه استراتژیک خود این سرمایه‌گذاری را انجام دهد.
وی گفت: همچنین در حال حاضر پروژه واحد گرانول‌سازی را که در آن گوگرد حاصل از طرح تولید به (گوگرد دانه‌بندی) شده به‌حالت جهانی تبدیل می‌شود به‌خاطر حفظ کامل محیط‌زیست به انجام می‌رسانیم که البته این طرح پیش از مزیت اقتصادی در راستای محیط‌زیست بسیار موثر و حائز اهمیت است و طی آن روزانه حدود ۱۵ تا ۲۰ تن گوگرد دانه‌بندی شده به دست می‌آید.
مهندس دخیلی افزود: طرح بعدی احداث واحد اختلاط روغن موتور صنعتی است که این طرح نیز در دو مرحله انجام و طی آن با هزینه‌کرد حدود ۴۵۰ میلیون یورو و ظرف یکسال آینده اقدام به تولید روغن‌های هیدرولیک و روغن عادی با فرمولاسیون جهانی و به‌صورت بسته‌بندی‌های حاوی استاندارد بین‌المللی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در ادامه یادآور شد: یکی دیگر از طرح‌های شرکت که در حال حاضر در دست اقدام بوده و تا اردیبهشت‌ماه ۹۳ به ثمر خواهد رسید، پروژه تولید آسفالت به میزان ۳ هزار بشکه در روز است که طی آن خوراک اولیه (قیر مناسب) تولید می‌شود که به شرکت‌های آسفالت‌سازی تحویل خواهد شد.