دنیای اقتصاد ـ کرمان ـ مرجان ضیایی: در حال حاضر 3/24 درصد از روستاهای استان کرمان تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته، اما میانگین کشوری دو برابر این است. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان این مطلب گفت: در ماه جاری، مردم 92 روستا و 34 واحد صنعتی استان کرمان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.
محمدعلی ودیعتی افزود: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 388میلیارد ریال در استان کرمان انجام شده و تا بهمن ماه امسال نیز یک هزار و 531 کیلومتر خطوط انتقال گاز توسط شرکت گاز استان کرمان اجرا شده است.
وی گفت: ۱۰ هزار و ۲۷۴ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه اجرا شده در سطح استان بوده و تعداد ایستگاه‌های تقلیل فشار برون‌شهری ۳۴ مورد است.
ودیعتی با اشاره به اینکه در سراسر استان کرمان ۳۷ شهر و ۵۰۶ روستا گازرسانی شده و هفت شهر و ۸۷ روستا نیز در دست اجرا است، افزود: تعداد انشعاب‌های نصب شده در استان ۲۷۱ هزار و ۹۵۶ مورد، تعداد مشترکان جذب شده ۴۲۹ هزار و ۳۲۵ مورد و تعداد مشترکان صنعتی ۵۰۳ مورد است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اظهار کرد: ۷۳ جایگاه «سی ان جی» و ۱۷۰ ایستگاه تقلیل فشار درون شهری در استان کرمان فعال است و ۴۲۵ هزار و ۹۹۲ خانوار هم در استان کرمان تحت پوشش گاز طبیعی هستند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر با این تعداد روستایی که گازرسانی شده ۳/۲۴ درصد از روستاهای استان کرمان تحت پوشش قرار گرفته، اما میانگین کشوری دو برابر این است.