دنیای‌اقتصاد- بندرعباس: تجهیزات مورد نیاز راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی سوانح و سوختگی شفای بندرعباس تحویل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس، این تجهیزات شامل ۴۳ قلم کالای تخصصی بیمارستانی بود که شرکت پالایش نفت بندرعباس خریداری کرد و در اختیار این مرکز قرار داد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: برای خرید این تجهیزات 13 میلیارد‌ریال هزینه شده است.
هاشم نامور افزود: با توجه به نیاز هرمزگان و توسعه بخش بهداشت و درمان در این استان، شرکت پالایش نفت بندرعباس با پیشگام شدن به این منظور و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرده است.
اکنون نخستین مرکز فوق تخصصی سوانح و سوختگی بندرعباس با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی و با ظرفیت 40 تخت در سه طبقه در ضلع شرقی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در حال ساخت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با اختصاص این تجهیزات و آماده‌سازی ساختمان مرکز، پیش‌بینی می‌شود نخستین مرکز سوانح و سوختگی بندرعباس تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.دکتر شکاری افزود: با بهره‌برداری از این مرکز نیاز بیماران حادثه‌دیده برای مراجعه به استان‌های دیگر برطرف و شهرستان‌های همجوار استان‌های دیگر نیز می‌توانند از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.