دنیای‌اقتصاد- اهواز- محمد علاف‌پور: شهردار اهواز از اختصاص 72 درصد کل بودجه شهرداری اهواز در سال 1393 به بخش عمرانی خبر داد.
سیدخلف موسوی اظهار کرد: بودجه سال آینده با اعتبار 10 هزار و 219 میلیارد تومان به شورای شهر تحویل داده شد و میزان کل بودجه نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد یافته است.
وی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی سال آینده با اعتبار هفت هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال معادل ۷۲ درصد کل بودجه است، تصریح کرد: بودجه عمرانی سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.
شهردار اهواز افزود: بودجه جاری سال ۹۳ نیز دو هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال است که این میزان اعتبار معادل ۲۸درصد کل بودجه است.
موسوی با بیان اینکه پنج درصد از بودجه سال آینده که معادل ۳۹۹ میلیارد ریال به بخش برنامه‌ریزی توسعه شهری اختصاص یافته است، اظهار کرد: ۱۳۴ میلیارد ریال نیز به بخش برنامه‌ریزی به‌منظور دفع آب‌های سطحی داخل شهری مانند لایروبی و لوله‌گذاری تعلق گرفته است.
وی عنوان کرد: در بخش حمل‌ونقل و بهبود عبور و مرور که شامل پیاده روسازی، تقاطع‌های غیر همسطح، خرید و نصب تجهیزات ترافیکی و احداث جاده‌ها می‌شود سه هزار و ۸۰۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال معادل ۵۲ درصد از کل بودجه در نظر گرفته شده‌است.
شهردار اهواز با اشاره به اینکه ۲۷۴ میلیارد ریال به بخش ایجاد تاسیسات حفاظتی شهرها مانند احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، دیوار‌های ساحلی، خرید تجهیزات آتش نشانی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: یک هزار و ۲۸۰میلیارد و ۷۵ میلیون ریال نیز به بخش بهبود محیط شهری مانند طرح احداث پارک، ایجاد فضای سبز و کمربند سبز، خرید و نصب مبلمان پارکی و شهری، روشنایی خیابان‌ها، نورپردازی پل‌ها و کاشیکاری تعلق گرفته است.
موسوی افزود: در بخش برنامه ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی، تفریحی و توریستی ۲۹۶ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. همچنین ۲۴۱ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال نیز برای ایجاد تاسیسات و تسهیلات شهری مانند احداث و تکمیل کشتارگاه‌ها، آرامستان‌ها، سرویس‌های بهداشتی، بازارچه‌ها و میادین میوه و تره بار اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: ۵۰۸ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال به بخش برنامه برای ایجاد تاسیسات درآمد زا و ۴۰۸ میلیارد و ۷۰۹میلیون ریال به بخش برنامه‌ریزی برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده و دیون عمرانی اختصاص داده شده است.

گردش بالای مالی
شهردار اهواز با بیان اینکه، شهر اهواز از گردش مالی بالایی برخوردار است، اظهار کرد: نگاه شهرداری باید به سمت پروژه‌های عظیم معطوف شود.
وی با اشاره به اینکه، ۲۰۰ حلقه چاه نفت در اهواز وجود دارد، عنوان کرد: بر اساس قانون، شرکت نفت موظف است برای هر حلقه چاه نفت، دو میلیارد تومان به شهرداری عوارض دهد که متاسفانه شرکت نفت این عوارض را پرداخت نمی‌کند.
شهردار اهواز با تاکید به اینکه، درآمد شهرداری در ۱۰ ماه اول شروع به فعالیتش ۳۱۷ میلیارد تومان بوده که این میزان درآمد نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است، گفت: شهرداری اهواز تا پایان سال جاری ۱۶۲ پروژه را افتتاح خواهد کرد که از این بین ۴۸ پروژه با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.
موسوی با اشاره به آغاز به‌کار طرح تعریض پل سوم اهواز تصریح کرد: این طرح با اعتبار ۱۰۵ میلیارد ریال به مدت حدود یکسال به ۳۰ متر تغییر خواهد کرد.
وی عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به سال جدید ستاد نوروزی به‌منظور آمادگی شهر اهواز برای میزبانی از مسافران نوروزی تشکیل شده است تا بتوانیم در این ایام یک فضای زیبا و بدون آلودگی را به مسافران نشان دهیم.