دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان از بهره‌برداری ۵۲۶ پروژه مخابراتی در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۴۳۷ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر خبر داد.
حسین کشایی با اشاره به پروژ‌ه‌های مخابراتی استان در این ایام اظهار کرد: ۲۹ پروژه در زمینه تاسیس و توسعه ظرفیت سوئیچ مراکز تلفن با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیون ریال و ۲۶ طرح در خصوص تاسیس و توسعه تلفن ثابت از طریق کافوی نوری با اعتباری بالغ بر ۲۱ هزار میلیون ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: همچنین ۵۵ طرح توسعه شبکه تلفن همراه در استان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۸ هزار میلیون ریال و ۲۳۲ طرح ظرفیت‌سازی و توسعه پورت پرسرعت دیتا با اعتباری بیش از ۱۳۹ هزار میلیون ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد. مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان بابیان اینکه ۱۸ طرح دکل تلفن همراه نیز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد، اعتبار اجرای این طرح‌ها را ۹ هزار میلیون ریال عنوان کرد.
کشایی گفت: ۵۵ طرح در خصوص افزایش ظرفیت باتری و اجرای تغذیه نیروی مراکز و سایت‌ها در استان اصفهان با اعتباری بیش از پنج هزار میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد. کشایی با اشاره به اینکه استان اصفهان بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت دارد، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار شماره در شهر اصفهان است که ۴۵ مرکز مخابراتی به آنها سرویس می‌دهد.
وی تعداد مشترکان تلفن همراه اپراتور همراه اول در استان را چهار میلیون و ۲۳۰ هزار مشترک اعلام و اضافه کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان اصفهان ۸۴ درصد و در شهر اصفهان ۱۳۰ درصد است.