دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: به‌منظور هماهنگی و تبادل نظر هرچه بیشتر و بهتر علمی و عملی انجمن آهن و فولاد ایران با بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه، اعضای هیات‌مدیره این انجمن از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان دیدن کردند.
دبیر انجمن آهن و فولاد ایران شرکت فولادمبارکه اصفهان را از پشتوانه‌های صنعت و اقتصاد ایران دانست و گفت: فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد خاورمیانه توانسته جایگاه ملی و بین‌المللی خود را حفظ کند. از این رو یکی از جذابیت‌های دیدار از شرکت فولادمبارکه بازدید از خطوط تولید آن است که همه اعضای انجمن تمایل داشتند، تا از نزدیک از این خطوط بازدید کنند.
خلیفه سلطانی عمر تولید فولاد در ایران را بالای چهل سال عنوان کرد و افزود: صنایع موجود کشور در همه بخش‌های بالا دستی و پایین دستی و زنجیره تامین، پیشرفت‌های فراوانی داشته‌اند و شرایط برای تولید فولاد در کشور کاملا فراهم می‌باشد و متوسط رشد صنعت فولاد در کشور ایران بسیار بالاتر از درصد رشد این صنعت در دنیا است.
وی فولاد مبارکه را نه تنها یک واحد بزرگ صنعتی بلکه یک الگو برای دیگر مجموعه‌های صنعتی دانست و تصریح کرد: فولاد مبارکه با پتانسیل‌های موجود این توانایی را دارد که سهم ۵۰ درصدی خود را در تولید فولاد کشور افزایش دهد؛ چرا که فولاد مبارکه اقتصادی‌ترین واحد تولید فولاد کشور است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد روز افزون این واحد صنعتی و به تبع آن صنعت فولاد کشور باشیم.