دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در جلسه هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با فعالان مسکن و حمل‌ونقل گفت: تشکل‌های تخصصی بسیار توانمندی در استان قزوین وجود دارند که می‌توانند در اجرای طرح‌های مهم دولتی کمک کنند که امیدواریم از این ظرفیت استفاده مناسبی شود. مهندس فرخ‌زاد اظهار کرد: 10 تشکل غیردولتی مجمع متخصصان در این استان تشکیل شده است.
نایب رئیس شورای اسلامی قزوین با اشاره به اینکه این تشکل‌ها متشکل از حوزه‌های مختلف مانند نظام پزشکی، پرستاری، معدن، ساختمان و کانون وکلا است، تصریح کرد: بیش از ۲۵ هزار متخصص و کارشناس در حوزه مهندسی و ساختمان در استان وجود دارد که می‌تواند کمک دولت در پروژه‌های مهم باشد و تجربه نشان داده هر جا بخش خصوصی وارد کار شده تخلفات کاهش یافته و سرعت اجرا بالا رفته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین ادامه داد: در این مجمع ظرفیت‌ و پتانسیل‌های خوبی است که با بهره‌گیری از توانایی آن می‌توان بسترهای رشد و توسعه استان قزوین را به نحو مطلوبی فراهم کرد.
نایب رئیس شورای اسلامی قزوین اظهار کرد: با واگذاری بخشی از کارها به تشکل‌های غیر دولتی از جمله نظام مهندسی ساختمان می‌توان با اعتماد به این حوزه کارهای عمرانی را با سرعت بیشتری انجام داد.
این مسوول با بیان اینکه توجه به بخش خصوصی می‌تواند بیشتر مشکلات اقتصادی را رفع و راندمان توسعه را ارتقا دهد، اظهار کرد: این مهم ضرورت توجه مسوولان را در حمایت از این بخش دو چندان می‌کند.
مهندس فرخ زاد بیان کرد: واگذاری بخشی از فعالیت‌ها به تشکل‌های غیردولتی می‌تواند کمک بسزایی به دولت در توسعه و آبادانی کشور باشد بر این اساس باید به آن توجه کرد.
وی با بیان اینکه در حوزه ساختمان دچار رکود شده‌ایم، ابراز کرد: این مهم موجب بیکاری کارگران، مهندسان، کارفرمایان و تولید مصالح ساختمانی شده است که باید برای رفع آن اقدامات جدی صورت گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین بیان کرد: می‌توان برای نوسازی بافت‌های فرسوده دهک‌های پایین جامعه شرایطی را فراهم کرد، تا رونق صنعت ساختمانی در این حوزه فعال شود.
مهندس فرخ زاد با اشاره به اینکه مطالعات مترو هشتگرد به قزوین آغاز شده است، افزود: تحقق این مهم با در نظر گرفتن رشد و توسعه این شهر موجب توسعه منظر شهری نیز می‌شود، بر این اساس باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.